Reklama
Reklama

Fińskie wojska lotnicze (Ilmavoimat) zakupiły 6 lekkich samolotów pasażersko-transportowych Pilatus PC-12 NG, jako następców tyluż Piperów PA-31-350 Navajo Chieftain.

Fińskie Pilatusy zastąpią Pipery Chieftain, sprzedane kilka lat temu odbiorcom cywilnym / Zdjęcie: Ilmavoimat

Wartość kontraktu to 22,5 mln Euro. Oferta szwajcarskiego producenta pokonała propozycję Hawker Beechcrafta, który występował z King Air B200. Pilatusy zostaną dostarczone odbiorcy w 2010.

PC-12 47/E (nazwa handlowa to PC-12 Next Generation) został publicznie zaprezentowany w 2007. Samolot ma nowy silnik PT6-67P o mocy 1200 KM, zapewniający wzrost prędkości przelotowej do 520 km/h i lepsze wznoszenie. W kabinie zamontowano nową awionikę Honeywell APEX Glass Cockpit, zaś wnętrze przeprojektowało amerykańskie przedsiębiorstwo BMW DesignWorks (zobacz: Początek dostaw Pilatusa PC-12 NG).

Fińskie Pilatusy zastąpią Pipery Chieftain, sprzedane kilka lat temu odbiorcom cywilnym / Zdjęcie: Ilmavoimat

Wartość kontraktu to 22,5 mln Euro. Oferta szwajcarskiego producenta pokonała propozycję Hawker Beechcrafta, który występował z King Air B200. Pilatusy zostaną dostarczone odbiorcy w 2010.

PC-12 47/E (nazwa handlowa to PC-12 Next Generation) został publicznie zaprezentowany w 2007. Samolot ma nowy silnik PT6-67P o mocy 1200 KM, zapewniający wzrost prędkości przelotowej do 520 km/h i lepsze wznoszenie. W kabinie zamontowano nową awionikę Honeywell APEX Glass Cockpit, zaś wnętrze przeprojektowało amerykańskie przedsiębiorstwo BMW DesignWorks (zobacz: Początek dostaw Pilatusa PC-12 NG).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.