Reklama
Reklama

24 listopada w zakładach AgustaWestland we włoskim Vergiate, przedstawiciele sił zbrojnych Kataru odebrali pierwszy z 18 zamówionych średnich śmigłowców AW139.

Pierwszy, katarski AW139 / Zdjęcie: AgustaWestland

Użytkownika reprezentowali m.in. gen. Hamad Bin Ali Al Attiyah szef sztabu generalnego i gen. Mubarak Al-Khayarin szef sztabu wojsk lotniczych.

AW139 zostały zamówione na podstawie umowy z sierpnia 2008, o wartości 260 mln Euro. Zakładała ona wyprodukowanie 18 śmigłowców, zapewnienie szkolenia pilotów i mechaników, a także przekazanie zapasu części zamiennych na wstępny okres eksploatacji.

Śmigłowce będą wykorzystywane do całej palety zadań, od transportu żołnierzy i towarów, przez misje obserwacyjne i poszukiwawczo-ratownicze, po zapewnienie wsparcia działań sił specjalnych. Maszyny mogą być w szybkim tempie adoptowane do każdego z tych zadań.

Wraz z dostawą pierwszego śmigłowca, Katar stał się - po Irlandii i ZEA - 3. krajem, wykorzystującym wojskową wersję AW139. AgustaWestland zebrała do tej pory zamówienia na ok. 440 maszyn tego typu, od 120 użytkowników z 50 krajów. Od 2003 do stycznia bieżącego roku dostarczono 200 egz. W ich produkcję zaangażowane są zakłady w Świdniku, których specjaliści brali udział w projektowaniu AW139, a obecnie wytwarzają kadłuby maszyn (zobacz: Tysięczny kadłub z PZL-Świdnik).

Pierwszy, katarski AW139 / Zdjęcie: AgustaWestland

Użytkownika reprezentowali m.in. gen. Hamad Bin Ali Al Attiyah szef sztabu generalnego i gen. Mubarak Al-Khayarin szef sztabu wojsk lotniczych.

AW139 zostały zamówione na podstawie umowy z sierpnia 2008, o wartości 260 mln Euro. Zakładała ona wyprodukowanie 18 śmigłowców, zapewnienie szkolenia pilotów i mechaników, a także przekazanie zapasu części zamiennych na wstępny okres eksploatacji.

Śmigłowce będą wykorzystywane do całej palety zadań, od transportu żołnierzy i towarów, przez misje obserwacyjne i poszukiwawczo-ratownicze, po zapewnienie wsparcia działań sił specjalnych. Maszyny mogą być w szybkim tempie adoptowane do każdego z tych zadań.

Wraz z dostawą pierwszego śmigłowca, Katar stał się - po Irlandii i ZEA - 3. krajem, wykorzystującym wojskową wersję AW139. AgustaWestland zebrała do tej pory zamówienia na ok. 440 maszyn tego typu, od 120 użytkowników z 50 krajów. Od 2003 do stycznia bieżącego roku dostarczono 200 egz. W ich produkcję zaangażowane są zakłady w Świdniku, których specjaliści brali udział w projektowaniu AW139, a obecnie wytwarzają kadłuby maszyn (zobacz: Tysięczny kadłub z PZL-Świdnik).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.