Reklama
Reklama

Prototyp płatowca samolotu pasażerskiego SSJ-NEW przewieziono do Nowosybirska. Trafił tam z Komsomolska nad Amurem, gdzie został wyprodukowany w ośrodku produkcyjnym korporacji Irkut należącej do OAK. Teraz przejdzie próby wytrzymałości statycznej i zmęczeniowej w FAU SibNIA im. S.A. Czapłygina (część Instytutu im. N.E. Żukowskiego).

Elementy płatowca SSJ-NEW w ładowni samolotu transportowego, który przewiózł je z Komsomolska nad Amurem do Nowosybirska na próby statyczne / Zdjęcie: Rostiech

To już drugi prototyp płatowca SSJ-NEW przeznaczony do badań statycznych. Pierwszy został dostarczony do CAGI pod Moskwą w lipcu 2022 (Testy SSJ-New w CAGI, 2022-07-31). Testy są wymagane w związku ze zmianami konstrukcyjnymi w skrzydłach i kadłubie samolotu, a także zainstalowaniem produkowanych w Rosji silników PD-8 (Testy w locie silnika PD-8, 2022-12-27) i nową konstrukcją podwozia. SSJ-NEW to wersja samolotu SSJ 100, w której wyeliminowano komponenty pochodzące z importu, a objęte sankcjami USA i ich sojuszników.

Pierwszy etap testów statycznych SSJ-NEW w SibNIA ma zakończyć się jesienią 2023. Uzyskane wyniki wraz z wynikami prób w locie posłużą do certyfikacji samolotu. Wówczas będzie można rozpocząć produkcję seryjną SSJ-NEW i dostawy dla odbiorców.

W testach w locie mają być wykorzystane 3 prototypy SSJ-NEW. Pierwszy z nich, ukończony w 89%, jest wyposażony w rosyjską awionikę (Rosyjska awionika w SSJ-New, 2022-11-26), ale napędzać go będą dotychczas używane silniki – SaM-146. Drugi prototyp będzie oparty na płatowcu seryjnego SSJ 100, ale jego napęd mają stanowić nowe silniki PD-8. Dopiero trzeci prototyp ma być w pełni zbudowany z komponentów produkowanych w Rosji.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.