Reklama
Reklama

Rozpoczęcie sprzedaży Cirrus SRS

W czasie Sport-Aviation Expo w Sebring w USA, przedstawiciele Cirrus Design P.N.C Co., rozpoczęli przedsprzedaż nowego modelu w ofercie swojego przedsiębiorstwa: Cirrus SRS, czyli licencyjną odmianę niemieckiego FK 14 Polaris.

Cirrus dostosuje niemiecką konstrukcję do wymogów amerykańskich władz lotniczych. Zamierza również zaproponować nabywcom, jako opcję, kokpit w wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi. W standardzie ma się znaleźć patent Cirrusa: spadochron awaryjny dla całego samolotu (Cirrus Airframe Parachute System). Dostawa pierwszych egzemplarzy - za rok / Zdjęcie: FK Lightplanes

Rynkowy sukces jedynych do tej pory latających modeli awionetek Cirrusa - SR20 i SR22 (zobacz: Nowy model Cirrusa SR20) - pozwolił na dynamiczny rozwój. Przedsiębiorstwo, dysponujące już czterema zakładami, w tym jednym w Wielkiej Brytanii, rozwija lekki odrzutowiec Cirrus Jet (planowana certyfikacja na 2010 i prawie 400 zamówień), a teraz rozpoczyna proces sprzedaży sportowego samolotu modelu SRS.

16 stycznia w czasie Sport-Aviation Expo rozpoczęto zbieranie depozytów w wysokości 5 tys. USD. Według przedstawicieli przedsiębiorstwa, zainteresowanie przeszło wcześniejsze oczekiwania.

Cirrus SRS to licencyjna wersja FK 14 Polaris, produkowanego od końca poprzedniej dekady przez niemiecki FK Lightplanes. Samolot, oprócz pilota, może zabrać jednego pasażera. Jest napędzany silnikiem Rotax 912 o mocy 80 KM, co przy masie maksymalnej 520 kg i długości 5,69 m zapewnia prędkość do 235 km/h i prędkość wznoszenia 7,6 m/s. Niemiecki producent reklamuje samolot jako jeden z najszybszych i z najprzestronniejszą kabiną w swojej klasie.

Cirrus dostosuje niemiecką konstrukcję do wymogów amerykańskich władz lotniczych. Zamierza również zaproponować nabywcom, jako opcję, kokpit w wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi. W standardzie ma się znaleźć patent Cirrusa: spadochron awaryjny dla całego samolotu (Cirrus Airframe Parachute System). Dostawa pierwszych egzemplarzy - za rok / Zdjęcie: FK Lightplanes

Rynkowy sukces jedynych do tej pory latających modeli awionetek Cirrusa - SR20 i SR22 (zobacz: Nowy model Cirrusa SR20) - pozwolił na dynamiczny rozwój. Przedsiębiorstwo, dysponujące już czterema zakładami, w tym jednym w Wielkiej Brytanii, rozwija lekki odrzutowiec Cirrus Jet (planowana certyfikacja na 2010 i prawie 400 zamówień), a teraz rozpoczyna proces sprzedaży sportowego samolotu modelu SRS.

16 stycznia w czasie Sport-Aviation Expo rozpoczęto zbieranie depozytów w wysokości 5 tys. USD. Według przedstawicieli przedsiębiorstwa, zainteresowanie przeszło wcześniejsze oczekiwania.

Cirrus SRS to licencyjna wersja FK 14 Polaris, produkowanego od końca poprzedniej dekady przez niemiecki FK Lightplanes. Samolot, oprócz pilota, może zabrać jednego pasażera. Jest napędzany silnikiem Rotax 912 o mocy 80 KM, co przy masie maksymalnej 520 kg i długości 5,69 m zapewnia prędkość do 235 km/h i prędkość wznoszenia 7,6 m/s. Niemiecki producent reklamuje samolot jako jeden z najszybszych i z najprzestronniejszą kabiną w swojej klasie.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.