Reklama
Reklama

W przetargu na śmigłowce ZOP dla marynarki wojennej Filipin złożono tylko dwie oferty.

W przeszłości mówiło się o możliwym udziale w rywalizacji amerykańskiego Sikorsky’ego z MH-60R oraz europejskiego NHIndustries z NH90NFH (NATO Frigate Helicopter). Nieoficjalnie wiadomo, że obaj producenci nie byli w stanie sprostać oczekiwaniom cenowym Filipińczyków / Zdjęcie: Royal Navy

Airbus Helicopters i AgustaWestland będą najprawdopodobniej jedynymi rywalami w walce o zlecenie na 2 śmigłowce morskie w konfiguracji zwalczania okrętów podwodnych dla Filipin. Pierwszy z podmiotów, występujący wspólnie z indonezyjską PT Dirgantara Indonesia, zaoferuje Manili AS565. Z kolei włosko-brytyjska spółka wystawi AW159 Wildcat (na zdjęciu, Śmigłowce ZOP dla Filipin, 2014-03-19).

Wartość przyszłej umowy wyniesie około 5,4 mld PHP (363,5 mln zł). Śmigłowce będą stacjonować na pokładach fregat typu Gregorio del Pilar, czyli ex-amerykańskich Hamiltonach, użytkowanych wcześniej przez straż wybrzeża USA (USCG): BRP Gregorio del Pilar (PF 15, ex-USCGC Hamilton) i BRP Ramon Alcaraz (PF-16, ex-USCGC Dallas; Filipiny rezygnują z ostatniego Hamiltona, 2013-09-03).

Faworytem przetargu wydaje się być AgustaWestland. Już przed rokiem filipińskie władze deklarowały bowiem gotowość nabycia włosko-brytyjskich śmigłowców. Ten producent ma też oferować Manili najkorzystniejsze warunki cenowe, a także obiecywać szeroką współpracę z miejscowymi przedsiębiorstwami.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.