Reklama
Reklama

Na poligonie Yuma testowany jest bwp Bradley z nowym, hydropneumatycznym zawieszeniem produkcji Horstmanna. Jest to jeden z elementów planowanej modernizacji użytkowanych przez US Army pojazdów (Więcej zmodernizowanych Bradleyów, 2019-10-11).

Zawieszenie hydropneumatyczne jest już używane w wzt M88A3. Proponowane jest ono również dla czołgów M1 Abrams / Zdjęcie: Yuma Proving Ground

Dzięki zastosowaniu zawieszenia hydropneumatycznego pojazd ma lepsze charakterystyki jezdne w trudnym terenie. Zawieszenie to zwiększa stabilność pojazdu, a także pozwala na regulowanie prześwitu w zależności od terenu (na zdjęciu pojazd z maksymalnym prześwitem).

Do zalet zawieszenia hydropneumatycznego, względem starszego zawieszenia opartego na drążkach skrętnych, należy również oszczędność miejsca w kadłubie. Elementy nowego zawieszenia znajdują się na zewnątrz kadłuba. Ponadto jego naprawa i wymiana są prostsze.

Przewiduje się, że zawieszenie będzie testowane również w Abramsach. Przed laty proponowano już tego typu modernizację, jednak bezskutecznie. Abramsy wciąż mają zawieszenie na drążkach skrętnych (Trwają testy najnowszego Abramsa, 2019-11-13).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.