Reklama
Reklama

Przedstawiciele Alenia Aermacchi poinformowali, że 3 prototypy M-346 do tej pory odbyły już tysiąc lotów. Te samoloty szkolno-bojowe zostały już wybrane przez wojska lotnicze Włoch i ZEA. Oferowane są również Polsce.

Wszystkie trzy, istniejące egz. M-346. Od 2004 odbyły one łącznie tysiąc lotów / Zdjęcie: Alenia Aeronautica

Pierwszy M-346, pochodna Jaka 130, wzbił się w powietrze w 15 lipca 2004. Później do programu prób dołączył drugi prototyp. Wreszcie w lipcu ubiegłego roku odbył się oblot 3. samolotu - wzorca maszyn seryjnych - o zmniejszonej masie i ze zmodernizowanym kokpitem (zobacz: Oblot przedprodukcyjnego M-346).

Wczoraj przedstawiciele Alenia Aermacchi poinformowali, że samoloty te mają za sobą 1000 lotów. Na wynik ten złożyły się działania, związane z programem rozwojowym, a także loty promocyjne i w ramach testów, w przetargach w ZEA oraz Singapurze.

W grudniu ubiegłego roku jeden z prototypów przekroczył prędkość dźwięku, osiągając Ma1,17 i stając się dzięki temu najszybszym, rodzimym samolotem w historii włoskiego lotnictwa.

Informacja ta jest istotna również z polskiego punktu widzenia. M-346 jest jedną z konstrukcji, która weźmie udział w przetargu na samolot LIFT dla Sił Powietrznych RP. Pierwsze egz. nowych samolotów (w grę wchodzi również koreański T-50 oraz używane i/lub nowe Hawki), powinny trafić do Dęblina w 2013, w momencie wycofania ostatnich Iskier.

Wszystkie trzy, istniejące egz. M-346. Od 2004 odbyły one łącznie tysiąc lotów / Zdjęcie: Alenia Aeronautica

Pierwszy M-346, pochodna Jaka 130, wzbił się w powietrze w 15 lipca 2004. Później do programu prób dołączył drugi prototyp. Wreszcie w lipcu ubiegłego roku odbył się oblot 3. samolotu - wzorca maszyn seryjnych - o zmniejszonej masie i ze zmodernizowanym kokpitem (zobacz: Oblot przedprodukcyjnego M-346).

Wczoraj przedstawiciele Alenia Aermacchi poinformowali, że samoloty te mają za sobą 1000 lotów. Na wynik ten złożyły się działania, związane z programem rozwojowym, a także loty promocyjne i w ramach testów, w przetargach w ZEA oraz Singapurze.

W grudniu ubiegłego roku jeden z prototypów przekroczył prędkość dźwięku, osiągając Ma1,17 i stając się dzięki temu najszybszym, rodzimym samolotem w historii włoskiego lotnictwa.

Informacja ta jest istotna również z polskiego punktu widzenia. M-346 jest jedną z konstrukcji, która weźmie udział w przetargu na samolot LIFT dla Sił Powietrznych RP. Pierwsze egz. nowych samolotów (w grę wchodzi również koreański T-50 oraz używane i/lub nowe Hawki), powinny trafić do Dęblina w 2013, w momencie wycofania ostatnich Iskier.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.