Reklama
Reklama

Amerykański certyfikat Phenoma 300

Przedstawiciele Embraera poinformowali, że lekki odrzutowiec Phenom 300 otrzymał certyfikat FAA, amerykańskich władz lotniczych. Pierwsza dostawa zostanie zrealizowana w ciągu najbliższych tygodni.

Phenom 300 to samolot dla 8-9 pasażerów i jednego lub dwóch pilotów, o maksymalnej masie startowej 8,15 t. Ma 15,5 m długości, 16,2 m rozpiętości, a dwa silniki Pratt & Whitney PW 535E zapewniają maksymalną prędkość przelotową 833 km/h i zasięg 3300 km, przy 6 osobach na pokładzie i z rezerwą paliwa na 185 km lotu. Samolot wyceniono na 8,14 mln USD. Kompensuje to jednak nowoczesne wyposażenie awioniczne i wysoki standard kabiny pasażerskiej / Zdjęcie: Embraer

Nowa konstrukcja otrzymała już 3 grudnia certyfikaty brazylijskich władz lotniczych (zobacz: Certyfikat Phenoma 300). Na tej podstawie zgodę na wykorzystywanie samolotów w USA, wydała wczoraj również FAA. Dzięki temu możliwym będzie rozpoczęcie dostaw na największy rynek odrzutowców dyspozycyjnych na świecie.

Pierwsze dostawy samolotów seryjnych zostaną zrealizowane w ciągu najbliższych tygodni. Pierwotnie planowano, że nastąpi to jeszcze pod koniec bieżącego roku. Phenom 300, wraz z mniejszym Phenomem 100 miały pozwolić Embraerowi na rozwój, w obliczu stagnacji na rynku samolotów regionalnych.

Niestety, obecny kryzys spowodował załamanie się produkcji samolotów biznesowych. Jeszcze na początku 2008 Brazylijczycy zakładali, że w bieżącym roku uda się im dostarczyć do 150 samolotów obu typów. Dostępne dane za 3 pierwsze kwartały pokazują jednak, że pułapu tego nie da się osiągnąć. Embraer wyprodukował bowiem jedynie 43 Phenomy 100.

Phenom 300 to samolot dla 8-9 pasażerów i jednego lub dwóch pilotów, o maksymalnej masie startowej 8,15 t. Ma 15,5 m długości, 16,2 m rozpiętości, a dwa silniki Pratt & Whitney PW 535E zapewniają maksymalną prędkość przelotową 833 km/h i zasięg 3300 km, przy 6 osobach na pokładzie i z rezerwą paliwa na 185 km lotu. Samolot wyceniono na 8,14 mln USD. Kompensuje to jednak nowoczesne wyposażenie awioniczne i wysoki standard kabiny pasażerskiej / Zdjęcie: Embraer

Nowa konstrukcja otrzymała już 3 grudnia certyfikaty brazylijskich władz lotniczych (zobacz: Certyfikat Phenoma 300). Na tej podstawie zgodę na wykorzystywanie samolotów w USA, wydała wczoraj również FAA. Dzięki temu możliwym będzie rozpoczęcie dostaw na największy rynek odrzutowców dyspozycyjnych na świecie.

Pierwsze dostawy samolotów seryjnych zostaną zrealizowane w ciągu najbliższych tygodni. Pierwotnie planowano, że nastąpi to jeszcze pod koniec bieżącego roku. Phenom 300, wraz z mniejszym Phenomem 100 miały pozwolić Embraerowi na rozwój, w obliczu stagnacji na rynku samolotów regionalnych.

Niestety, obecny kryzys spowodował załamanie się produkcji samolotów biznesowych. Jeszcze na początku 2008 Brazylijczycy zakładali, że w bieżącym roku uda się im dostarczyć do 150 samolotów obu typów. Dostępne dane za 3 pierwsze kwartały pokazują jednak, że pułapu tego nie da się osiągnąć. Embraer wyprodukował bowiem jedynie 43 Phenomy 100.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.