Reklama
Reklama

Z testowego lotniska Gavião Peixoto, należącego do Embraera, wystartował wczoraj do pierwszego lotu Phenom 300. Wydarzenie odbyło się parę tygodni przed terminem.


Phenom 300 w czasie podejścia do lądowania. Ten model, wraz z jeszcze mniejszym Phenomem 100, ma wprowadzić Embraera na dynamicznie rozwijający się rynek małych samolotów dyspozycyjnych. Faktem jest, że zamówienia na oba typy maszyn liczone są już w setki egz. (zobacz: Rekordowe zamówienie na Phenoma 300) / Zdjęcie: Embraer

Za sterami maszyny o nr 99801 zasiedli kpt. John Sevalho Corção i szef zakładowych oblatywaczy, Eduardo Alves Menini, który był również w kokpicie, w czasie oblotu mniejszego Phenoma 100. Towarzyszył im inżynier pokładowych Jens Wentz. Lot trwał 1 h, 22 min. W jego trakcie sprawdzono zachowanie samolotu w podstawowych manewrach. Badano również wstępnie działanie systemów pokładowych.

Wydarzenie nastąpiło zaledwie nieco ponad dwa tygodnie po ceremonii przedstawienia samolotu (zobacz: Roll-out Phenoma 300) i kilka tygodni przed planowanym wcześniej terminem.

Samolot, razem z pozostałymi, montowanymi dwoma prototypami wylata w programie certyfikacyjnym 1400 h. Dodatkowy samolot zostanie wykorzystany do wprowadzenia ewentualnych poprawek, dla maszyn kolejnych serii produkcyjnych. Pierwsze dostawy planowane są na drugą połowę 2009.


Phenom 300 w czasie podejścia do lądowania. Ten model, wraz z jeszcze mniejszym Phenomem 100, ma wprowadzić Embraera na dynamicznie rozwijający się rynek małych samolotów dyspozycyjnych. Faktem jest, że zamówienia na oba typy maszyn liczone są już w setki egz. (zobacz: Rekordowe zamówienie na Phenoma 300) / Zdjęcie: Embraer

Za sterami maszyny o nr 99801 zasiedli kpt. John Sevalho Corção i szef zakładowych oblatywaczy, Eduardo Alves Menini, który był również w kokpicie, w czasie oblotu mniejszego Phenoma 100. Towarzyszył im inżynier pokładowych Jens Wentz. Lot trwał 1 h, 22 min. W jego trakcie sprawdzono zachowanie samolotu w podstawowych manewrach. Badano również wstępnie działanie systemów pokładowych.

Wydarzenie nastąpiło zaledwie nieco ponad dwa tygodnie po ceremonii przedstawienia samolotu (zobacz: Roll-out Phenoma 300) i kilka tygodni przed planowanym wcześniej terminem.

Samolot, razem z pozostałymi, montowanymi dwoma prototypami wylata w programie certyfikacyjnym 1400 h. Dodatkowy samolot zostanie wykorzystany do wprowadzenia ewentualnych poprawek, dla maszyn kolejnych serii produkcyjnych. Pierwsze dostawy planowane są na drugą połowę 2009.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.