Reklama
Reklama

Europejska certyfikacja G280

Wczoraj samolot dyspozycyjny Gulfstream G280 uzyskał certyfikację typu od europejskich władz lotniczych (EASA). Pozwoli to na jego sprzedaż w Europie.

Samolot dyspozycyjny Gulfstream G280 napędzany jest silnikami Honeywell HTF7250G. Pozwalają mu rozwinąć prędkość maksymalną do 893 km/h. Zasięg G280, przy prędkości przelotowej 850 km/h, wynosi 6600 km. Certyfikację EASA poprzedziły podobne decyzje amerykańskich (FAA) i izraelskich (CAAI) władz lotniczych / Zdjęcie: trendzona

Wcześniej maszyna uzyskała odpowiednie zezwolenia ze strony amerykańskich (FAA) i izraelskich (CAAI) władz lotniczych. Dostawy pierwszych egzemplarzy G280 do USA rozpoczęły się w listopadzie 2012 (Pierwszy G280 przekazany, 2012-11-14). Jednym z głównych rynków zbytu dla najnowszego samolotu Gulfstream mają być Chiny, gdzie producent otworzył niedawno nowe centrum serwisowe (Nowe centrum serwisowe Gulfstreama, 2012-11-29).

G280 jest następcą starszego modelu dyspozycyjnego – G200. Powstał jako wynik współpracy Gulfstreama z Israel Aerospace Industries (IAI). Prace nad nową konstrukcją rozpoczęły się w połowie minionej dekady, a w 2008 nastąpiła jej pierwsza prezentacja. Oblot samolotu, wówczas jeszcze operującego pod nazwą G250, nastąpił w grudniu 2009. W 2011 ze względów marketingowych producent zdecydował się na jej przemianowanie na G280. Maszynę wyposażono w kokpit PlaneView280, zwiększający świadomość sytuacyjną pilotów dzięki zastosowaniu wskaźnika przeziernego HUD II oraz systemu obserwacji nocnej i w warunkach obniżonej widoczności Enhanced Vision System II.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.