Reklama
Reklama

Kazachstan zamówił 7 samolotów An-148

O kontrakcie poinformował ukraiński prezydent Wiktor Juszczenko w czasie szczytu kazachsko-ukraińskiego w Astanie. Ukraina zgodziła się na udział przedsiębiorstw Kazachstanu w budowie zamówionych samolotów.

Kontrakt ma być realizowany od trzeciego kwartału 2008. Naukowo-techniczny lotniczy kompleks im. Antonowa (ANTK) podpisał umowę z kijowską wytwórnią GP KiAZ Awiant dotyczącą prawa do konstrukcji samolotu An-148-100 i używania znaków towarowych An i Antonow przy produkcji i sprzedaży An-148.

Prawo do produkcji An-148, poza wytwórnią Awiant, posiada rosyjska OAO WASO (Woronożewskije akcjonarnyje samoliotostroitielnyje obszcziestwo). W bieżącym roku ma zostać uruchomiona seryjna produkcja tych samolotów. An-148 to samoloty transportu regionalnego, przewożące od 70 do 90 pasażerów na odległość 4,5 tys. km. Europejski certyfikat typu samolot uzyskał 26 lutego 2007. An-148 jest napędzany dwoma turboodrzutowymi silnikami D-436-148 produkowanymi przez Motor-Sicz. W wersji eksportowej mogą być wykorzystane silniki CF-34-10. Bezpośrednimi konkurentami An-148 są Suchoj Superjet i Embraer 190 (Putin wpuszcza Alenię do Suchoja, Rekordowy rok Embraera). Rynek na samoloty tej klasy jest oceniany na najbliższe 5 lat na 500 egz., w tym krajach WNP na 170.

Kontrakt ma być realizowany od trzeciego kwartału 2008. Naukowo-techniczny lotniczy kompleks im. Antonowa (ANTK) podpisał umowę z kijowską wytwórnią GP KiAZ Awiant dotyczącą prawa do konstrukcji samolotu An-148-100 i używania znaków towarowych An i Antonow przy produkcji i sprzedaży An-148.

Prawo do produkcji An-148, poza wytwórnią Awiant, posiada rosyjska OAO WASO (Woronożewskije akcjonarnyje samoliotostroitielnyje obszcziestwo). W bieżącym roku ma zostać uruchomiona seryjna produkcja tych samolotów. An-148 to samoloty transportu regionalnego, przewożące od 70 do 90 pasażerów na odległość 4,5 tys. km. Europejski certyfikat typu samolot uzyskał 26 lutego 2007. An-148 jest napędzany dwoma turboodrzutowymi silnikami D-436-148 produkowanymi przez Motor-Sicz. W wersji eksportowej mogą być wykorzystane silniki CF-34-10. Bezpośrednimi konkurentami An-148 są Suchoj Superjet i Embraer 190 (Putin wpuszcza Alenię do Suchoja, Rekordowy rok Embraera). Rynek na samoloty tej klasy jest oceniany na najbliższe 5 lat na 500 egz., w tym krajach WNP na 170.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.