Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brytyjski SAR dla Bristow Helicopters

Lotnictwo cywilne, 27 marca 2013

Resort transportu wybrał Bristow Helicopters jako dostawcę usług poszukiwawczo-ratowniczych u wybrzeży Wielkiej Brytanii. Będą one realizowane przy pomocy 22 śmigłowców Sikorsky S-92 i AgustaWestland AW189.

Zwycięstwo Bristow Helicopters jest jednocześnie wygraną AgustaWestland i jej AW189. W poprzednim przetargu jedynymi śmigłowcami poszukiwawczo-ratowniczymi miały być amerykańskie S-92 / Zdjęcie: AgustaWestland

Obecnie działania SAR wokół Wielkiej Brytanii wykonuje mniej niż 40 śmigłowców Sea King, należących do RAF, lotnictwa Royal Navy oraz cywilne AgustaWestland AW139 i Sikorsky S92, które realizują zlecenie Maritime and Coastguard Agency (straży przybrzeżnej). Załogi i maszyny operują z 12 baz w systemie 24-godzinnym.

Ze względu na kończenie się resursów wojskowych SH-3 oraz obecne redukcje wydatków wojskowych, zdecydowano, że po 2016 za wszystkie działania poszukiwawczo-ratownicze będzie odpowiedzialny cywilny podmiot. W 2010 wybrano konsorcjum Soteria, stworzone przez Thales UK, CHC Helicopters, Royal Bank of Scotland i Sikorsky`ego. Miało ono utrzymać 12 baz i dwa razy tyle śmigłowców S-92 przez ćwierć wieku, wprowadzając stopniowo swoje maszyny od 2012 i przejmując pełną odpowiedzialność za działania SAR w 2016. Wartość zlecenia oceniano wtedy na ok. 6 mld GBP (Brytyjski SAR dla Soterii, 2010-02-11).

Po kilku miesiącach, w 2011 wyniki przetargu anulowano, z powodu zatrudnienia przez Soterię byłego oficera RAF, który miał dostęp do kluczowych informacji dotyczących przetargu. Mimo braku dowodów przekazywania przez niego danych, uznano to za wystarczający powód odwołania poprzednich decyzji. Wkrótce rozpoczęto nowe postępowanie (Nowy przetarg na usługi SAR, 2011-11-28).

Dwa dni temu przetarg zakończył się zwycięstwem Bristow Helicopters, brytyjskiego przedsiębiorstwa transportowego, które posiada flotę ok. 490 statków powietrznych, z których ponad 95% to śmigłowce. Są one wykorzystywane w różnych działaniach komercyjnych (głównie na rzecz przedsiębiorstw wydobywczych) lub dzierżawione. Spółka ma też spore doświadczenie we współpracy z wojskiem. Jest jednym z cywilnych podmiotów zapewniających instruktorów i symulatory dla wojskowego ośrodka szkolenia pilotów SAR w Shawbury, a do 2007 dostarczała pilotów i śmigłowce Sikorsky S-61N dla systemu poszukiwawczo-ratowniczego (została wyparta przez CHC Helicopters). Na początku 2012 Bristow Helicopters otrzymała krótkookresowe zlecenie na przekazanie do zadań SAR 4 śmigłowców S-92, ze względu na zerwanie umowy z Soterią.

Wygrana w przetargu otwiera drogę do szczegółowych negocjacji. Wiadomo jednak, że Bristow Helicopters będzie odpowiedzialna za utrzymanie 10 baz, na których będzie stacjonować para śmigłowców SAR. Będzie to 10 S-92 i tyle samo AW189. Dodatkowo spółka utrzyma po jednym śmigłowcu obu typów do celów szkoleniowych. Będą one także zastępować maszyny, które czasowo nie będą użytkowane, np. z powodu przeglądów, remontów czy usterek technicznych.

Zakłada się, że umowa wejdzie w życie w kwietniu 2015, a pełne przekazanie zadań nastąpi w 2017. Porozumienie będzie obowiązywało przez dekadę. Brytyjska prasa ocenia jej wartość na 3 mld GBP.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.