Na drodze startowej w porcie lotniczym Warszawa-Modlin wykonano pierwszy próbny odcinek nawierzchni. Jednak zakończenie prac opóźni się o niemal trzy tygodnie.
Wykonawca naprawy progów drogi startowej na lotnisku Warszawa-Modlin uruchomił węzeł betoniarski i wykonał próbny odcinek nawierzchni. Za wykonanie warstwy betonowej odpowiada Bilfinger Infrastructures, będąca podwykonawcą przedsiębiorstwa ERBUD (Modlin chce odszkodowania, 2013-01-22). Natomiast ze strony portu prace nadzoruje APB Analiza Projekt Budowa, specjalizujące się w betonowych nawierzchniach lotniskowych.
Po zakończeniu frezowania nawierzchni na progu 26 drogi startowej, w bieżącym tygodniu planowane jest zakończenie frezowania precyzyjnego na progu 08 i rozpoczęcie drugiego etapu prac naprawczych.
W pierwszej kolejności odtworzona zostanie warstwa poślizgowa, łącząca podbudowę z nawierzchnią ścieralną. Od 23 kwietnia układana będzie betonowa warstwa ścieralna, najpierw na progu 26, a następnie na progu 08.
Etap ten ma zakończyć się 18 maja br. Po wykonaniu wierzchniej, betonowej warstwy obydwu progów przewidywany jest montaż oświetlenia, wykonanie szczelin dylatacyjnych oraz naniesienie oznakowania poziomego.
ERBUD przedstawił także zaktualizowany harmonogram napraw. Według niego zakończenie prac nastąpi do 18 czerwca, a nie do końca maja. Z informacji od generalnego wykonawcy wynika, że przesunięcie terminu nastąpiło z powodu bardzo długiego okresu ujemnych temperatur, które uniemożliwiały prowadzenie robót. Po zapoznaniu się z wyjaśnieniami wykonawcy, Zarząd Spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o. o. zaakceptował przedstawiony harmonogram.