Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja OH-58F z wyposażeniem

Lotnictwo wojskowe, 01 maja 2013

Wczoraj zaprezentowano pierwszy śmigłowiec OH-58F z awioniką i uzbrojeniem. W trakcie ceremonii wykonano także lot pokazowy.Pierwszy OH-58F z docelowym wyposażeniem awionicznym, zaprezentowany 30 kwietnia / Zdjęcie: US Army

Uroczystość odbyła się na terenie US Army Redstone Arsenal w Alabamie. Oblot wiropłata miał miejsce kilka dni wcześniej – 26 kwietnia.

Wcześniej przeprowadzono także próby w locie płatowca OH-58F, jednak bez zabudowanej awioniki. Przedsięwzięcie modernizacji OH-58 jest realizowane samodzielnie przez US Army (US Army zmodernizuje OH-58, 2012-03-05).

Co ciekawe, masa własna OH-58F wynosi 1630 kg i jest o 91 kg mniejsza w porównaniu z OH-58D, jednak mimo tego śmigłowiec nie jest zdolny do wykonania zawisu bez wpływu ziemi na wysokości 1830 m w temperaturze +35oC.

Główny nacisk położono na doposażenie wiropłata. W nosowej części kadłuba zabudowano zestaw czujników optoelektronicznych / podczerwieni AN/AAS-53. W kabinie zabudowano trzy kolorowe wskaźniki wielofunkcyjne, polepszono świadomość sytuacyjną załogi i łączność pomiędzy lotnikami. Oprócz tego przekonstruowano instalację elektryczną.

Nowe zespoły, podzespoły i części stanowią tylko 60% OH-58F. Pozostałe 40% liczy sobie ponad 40 lat. W przyszłości wiropłat zostanie wyposażony w nowy, zdwojony układ sterowania silnikiem i będzie przystosowany do przenoszenia pocisków powietrze-powierzchnia AGM-114 Hellfire.

Do chwili obecnej zbudowano dwa prototypowe OH-58F i jeden płatowiec do prób wytrzymałościowych. Pierwszy seryjny wiropłat jest obecnie wyposażany w zakładach w Alabamie. Jesienią produkcja OH-58F zostanie przeniesiona do Corpus Christi w Teksasie.

Tam powstaną trzy seryjne OH-58F. W listopadzie 2014 przejdą one próby eksploatacyjne, w ograniczonym zakresie. Decyzja o rozpoczęciu produkcji małoseryjnej powinna zapaść w marcu 2015. Pierwsza jednostka lotnictwa US Army powinna zostać całkowicie wyposażona w nowe śmigłowce przed końcem 2016.

Plany zakładają, że dla potrzeb amerykańskich wojsk lądowych wyprodukowanych zostanie 368 OH-58F. 1. transza liczyć ma 27, a 2. – 32 wiropłaty. Pełnoskalowa produkcja seryjna ma rozpocząć się w 2017 i potrwać do 2025. Do wersji OH-58F zostaną przebudowane wszystkie OH-58D, a następnie także starsze OH-48A/C, które obecnie są modernizowane do wersji D.

Początkowo zakładano, że OH-58F będzie jedynie rozwiązaniem przejściowym, zastępując OH-58D Kiowa Warrior, a pierwsze śmigłowce tego typu będą wycofywane ze służby już w 2025. Zachodzi jednak obawa, że obecna sytuacja budżetowa Pentagonu wymusi pozostawienie ich w linii aż do połowy lat 2030. W takim przypadku konieczne będzie przeprowadzenie modernizacji struktury płatowca.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.