UPS zabudowuje winglety w swoich Boeingach 767-300ER. Przedsięwzięcie ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
United Parcel Service (UPS) to amerykańskie przedsiębiorstwo zajmujące się przewozem przesyłek i logistyką. Flota UPS Airlines składa się z 234 statków powietrznych. Są to 53 Airbusy A300-600RF, 2 Boeingi 747-400BDSF, 11 Boeingów 747-400F (Litowe baterie przyczyną katastrofy?, 2010-10-09), 75 Boeingów 757-200PF i 38 McDonnell Douglas MD-11F.
Oprócz nich UPS mają także na stanie 54 Boeingi 767-300ERF, a kolejnych 5 zostało zamówionych. Przewoźnik planuje zabudowanie wingletów we wszystkich samolotach tego typu do końca 2014.
Należące do amerykańskiego towarzystwa Boeingi 767-300ERF są zdolne do przewozu 59 t cargo, rozmieszczonego w 24 kontenerach na górnym pokładzie i 7 na dolnym. Zasięg tych samolotów wynosi 6056 km.
Winglety, których wysokość wynosi ok. 3,5 m, powodują zwiększenie rozpiętości Boeinga 767-300ERF o ok. 1,5 m. Zabudowanie wingletów zwiększa masę własną samolotu o ok. 1300 kg. Składa się na to masa wingletów oraz wzmocnienia struktury skrzydła.
Dotychczas w winglety wyposażono już Boeingi 747 i MD-11. Natomiast używane przez towarzystwo A300-600 mają winglety starszego typu, które składają się z dwóch stateczników, zabudowanych na górnej i dolnej powierzchni końcówki skrzydła.
Analitycy UPS szacują, że zabudowanie wingletów zapewni zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 4% podczas każdego lotu Boeinga 767-300ERF. Pozwoli to UPS zaoszczędzić 22 mln l paliwa rocznie, a zarazem zmniejszy ilość dwutlenku węgla emitowanego przez te samoloty do atmosfery o ponad 62 tys. t.
Inne działania podejmowane w ramach oszczędzania paliwa to m.in. komputerowa optymalizacja trasy przelotu, zarządzanie czasem kołowania samolotu i wykorzystanie alternatywnych paliw dla urządzeń obsługi naziemnej.