Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trzech chętnych do czarteru samolotów dla VIP-ów

Lotnictwo wojskowe, 24 lipca 2013

W piątek upłynął termin składania wniosków o udział w postępowaniu na czarter samolotów dla najważniejszych osób w państwie. Akces zgłosili 3 przewoźnicy.

Zdjęcie: Ministerstwo Obrony Narodowej

Jak informuje Ministerstwo Obrony Narodowej, wnioski złożyły, w kolejności alfabetycznej: Blue Jet Sp. z o.o. (będące według informacji na stronie internetowej największym przewoźnikiem dyspozycyjnym w Europie Środkowej i Wschodniej), Enter Air Sp. z o.o. (polska czarterowa linia lotnicza, największa linia czarterowa w Polsce i druga w naszym regionie) oraz Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.

Obecnie trwa procedura weryfikacji przedłożonych dokumentów. Kolejnym etapem będzie zaproszenie ww. podmiotów do negocjacji technicznych.

Jak wiadomo, MON chce wyczarterować 4 samoloty – 2 średnie i 2 małe (Znowu czarter samolotów dla VIP, 2013-06-02). Według specyfikacji Inspektoratu Uzbrojenia, samoloty średnie mają mieć co najmniej 2 silniki turboodrzutowe i być zdolne do przewozu 65-90 pasażerów na dystans nie mniejszy niż 3500 km, z kompletem pasażerów, standardową załogą i bagażem.

Z kolei samoloty małe także mają mieć zespół napędowy złożony z 2 silniki turboodrzutowe i od 15 do 19 miejsc pasażerskich. Ich zasięg – nie mniejszy niż 5000 km, z kompletem pasażerów, standardową załogą oraz bagażem – ma umożliwiać wykonanie lotu transatlantyckiego (bez międzylądowania) ze standardową załogą, minimum 8 pasażerami i bagażem.

Prezydent Bronisław Komorowski uważa, że zakupu samolotów dla władz państwowych – będących nie tylko środkami transportu, ale i np. kierowania państwem w przypadku kryzysu – powinien nastąpić po wyborach parlamentarnych i prezydenckich, czyli w 2015.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.