Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Szczegóły kontraktu Boeinga z Irakiem

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 06 maja 2008

W poniedziałek władze Iraku podpisały z Boeingiem umowę o dostawie 30 pasażerskich B737-800. Amerykański koncern będzie również aktywnie uczestniczył w rozbudowie Iraqi Airways.

Iraqi Airways planują oprzeć swoją przyszłą flotę samolotów pasażerskich na B737-800, identycznych z prezentowanym na zdjęciu egzemplarzem, należącym do Ryanair. Samoloty o długości 39,5 m, zabierają na pokład 175-189 osób na odległość do 5660 km

Podpisana szczegółowa umowa, to wykonawcza cześć kontraktu z 31 marca (zobacz: Irak zamówił samoloty Boeinga za 5,5 mld USD). Całość zmierza do odbudowania potencjału Iraqi Airways w oparciu o 40 samolotów Boeing 737 i 787 (plus 15 kolejnych w opcji) oraz 10 (+10) regionalnych Bombardierów (zobacz: Bombardiery CJR900 dla Iraku). Mają być one dostarczone do 2019.

Bliski Wschód przeżywa obecnie imponujący rozwój lotnictwa cywilnego, głównie za sprawą przewoźników ze ZEA i Kataru. W rejonie państw Zatoki Perskiej od 2002 ruch lotniczy wzrósł dwukrotnie, na co skarżą się m.in. amerykańscy piloci wojskowi, wykonujący misje bojowe nad Irakiem. W rozwoju tym chcą również uczestniczyć władze w Bagdadzie.

Umowa z Boeingiem nie ogranicza się tylko do zakupu samolotów. Amerykański koncern będzie brał aktywny udział w rozwoju narodowego przewoźnika Iraku. Dotyczy to szerokiego planu szkolenia pilotów i obsługi naziemnej (wykraczający poza naturalny przy takich kontraktach proces), pomocy w wyborze i dostawach sprzętu pomocniczego, a także wypożyczenia maszyn używanych, do czasu sprzedania nowych samolotów. Specjaliści Boeinga będą również doradzać w budowie planów rozwoju sieci cywilnych lotnisk w tym kraju.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.