Największe linie lotnicze świata – amerykańskie Delta – po niemal dwóch dekadach znów złożyły zamówienie na samoloty Airbusa. 30 A321 ceo i 10 A330-300 kosztować ma ok. 5,6 mld USD.
Pierwszy A330-300 zostanie dostarczony Amerykanom w 2. kwartale 2015. Do końca tego roku producent przekaże Delta Air Lines 4 samoloty tego typu. Kolejne 4 dołączą do nich w 2016, a ostatnia para – w następnym roku.
Amerykańskie towarzystwo będzie pierwszym użytkownikiem A330-300 o maksymalnej masie startej zwiększonej do 242 t. Pozwoli to na wydłużenie ich zasięgu o 926 km, lub zwiększenie ładunku płatnego o 5 t, w porównaniu z wersją 235-tonową. Samoloty będą napędzane silnikami General Electric CF6-80E1.
Wszystkie z zamówionych 30 A321ceo (current engine option), wyposażone zostaną w Sharklety. W ich kabinach pomieści się 190 pasażerów, w konfiguracji dwuklasowej. Samoloty napędzane będą silnikami CFM International CFM56-5B.
Dostawy A321 zostaną zrealizowane w latach 2016-2017, po 15 samolotów rocznie. Większość z nich zostanie wyprodukowana w zakładach Airbusa w Mobile, które rozpoczną działalność w 2016.
Po połączeniu Delta Air Lines i Northwest Airlines obydwa towarzystwa dysponują obecnie flotą 126 samolotów z rodziny A320 i 32 A330. Wkrótce dołączą do niej pierwsze ze 100 Boeingów 737-900ER zamówionych 2 lata temu (Delta kupiła 100 Boeingów, 2011-08-25).