Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Poszukiwania następcy Air Force One

Lotnictwo wojskowe, 11 września 2013

Pentagon opublikował wstępne wymagania dotyczące nowego samolotu przeznaczonego do przewozu amerykańskich VIP-ów – Air Force One.

Pentagon dysponuje obecnie 2 samolotami VC-25A, będącymi największymi amerykańskimi statkami powietrznymi przystosowanymi do przewozu VIP-ów / Zdjęcie: US Air Force

Największymi statkami powietrznymi, jakie obecnie ma do dyspozycji Barack Obama są 2 VC-25A, czyli zmodyfikowanego Boeingi 747-200B. Podczas podróży z prezydentem USA na pokładzie noszą one znak wywoławczy Air Force One. Każdy VC-25A jest przystosowany do przewozu ok. 100 osób na pokładzie, których większość spędza czas przelotu pracując, w dodatku bardzo intensywnie. Razem z prezydentem USA podróżuje najbliższe otoczenie, m. in. lekarz, asystent i członkowie rządu oraz agenci ochrony. Oprócz nich w samolocie przebywają też urzędnicy z Białego Domu, których głównym zadaniem jest zorganizowanie i czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wizyty.

Liczny personel pokładowy przez 24 godziny na dobę dba o zapewnienie podróżnym wszelkich wygód (poziom obsługi odpowiada klasie pierwszej), a załoga lotnicza ma za zadanie dowieźć najważniejszego amerykańskiego polityka bezpiecznie i na czas do miejsca przeznaczenia. Oczywiście wszyscy członkowie personelu pokładowego i załóg latających są dokładnie sprawdzani przez agendy rządowe odpowiedzialne za bezpieczeństwo (Szkolenie pilotów Air Force One, 2012-09-05). 

Wszelkie dane dotyczące wyposażenia VC-25A są ścisłe chronione. Wiadomo jednak, że samolot nie ma zabudowanego żadnego uzbrojenia na pokładzie i jest wyposażony w różnego rodzaju systemy samoobrony (wyrzutniki flar i dipoli, układy zakłócające działanie głowic samonaprowadzających się pocisków rakietowych powietrze-powietrze i ziemia-powietrze) i urządzenia walki elektronicznej.

Prezydent i jego współpracownicy mają do dyspozycji m. in. 85 telefonów satelitarnych, 19 telewizorów oraz komputery i faksy, zapewniające łączność ze wszystkimi cywilnymi i wojskowymi ośrodkami decyzyjnymi na terenie Stanów Zjednoczonych i poza nimi. Dzięki możliwości pobierania paliwa z tankowców przy pomocy przewodu sztywnego długotrwałość lotu VC-25A jest praktycznie nieograniczona.

Prezydenckie Boeingi rozpoczęły służbę w 1987. Niestety, ich eksploatacja nastręcza coraz większe trudności ze względu na stopniowe wycofywanie tego typu przez linie lotnicze i wyczerpujące się zapasy części zamiennych. Z tego powodu Pentagon rozpoczął poszukiwania następcy VC-25A. Z jego polecenia US Air Force mają przeprowadzić analizy rynku, identyfikując potencjalnych dostawców samolotów prezydenckich. Na tej podstawie zostanie określona strategia nabycia nowych Air Force One.

Nowe samoloty powinny być dostarczone najwcześniej w 2021. Oczywiście muszą one być przedtem odpowiednio doposażone, analogicznie jak opisano powyżej. Najważniejszymi wymaganiami są zdolność do operowania z regionalnych portów lotniczych, wykonywania lotów transkontynentalnych w kontrolowanej cywilnej przestrzeni powietrznej i posiadanie zespołu napędowego złożonego z 4 silników. Oznacza to, że jako następca używanych obecnie Air Force One pod uwagę brane mogą być tylko Airbusy A340 i A380 (A380 jako Air Force One?, 2007-10-22) oraz Boeing 747-8I (Następca Air Force One, 2009-01-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.