Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Red Bull Air Race w Gdyni!

Lotnictwo cywilne, 08 października 2013

Dzisiaj w Malezji odbyła się konferencja prasowa, na której ogłoszony został powrót Mistrzostw Świata Red Bull Air Race w 2014. Do grona miast-gospodarzy dołączyła Gdynia!

Węgier Peter Besenyei jest jednym z 12 pilotów, który uczestniczy w Red Bull Air Race od samego początku / Zdjęcie: Joerg Mitter, Red Bull

Mistrzostwa Świata Red Bull Air Race – zmagania najlepszych pilotów wyścigowych – powracają. Rywalizacja rozpocznie się już 28 lutego przyszłego roku w Abu Zabi. Cała trasa będzie się składać z 7 przystanków rozgrywanych w 6 krajach.

Pozostałe zawody odbędą się w Kuala Lumpur/Putrajaya w Malezji (17 / 18 maja), Gdyni (26 / 27 lipca), Ascot w W. Brytanii (16 / 17 sierpnia), Dallas/Fort Worth (6 / 7 września) i Las Vegas (11 / 12 października) w USA. Cykl zakończy impreza w chińskim Kunshan, 1 / 2 listopada.

Najszybszy sport motorowy świata powraca po 3-letniej przerwie poświęconej zwiększeniu bezpieczeństwa i reorganizacji. W stawce 12 zawodników ponownie zobaczymy 3 byłych mistrzów świata. Dyscyplina ta powstała w 2003 i od samego początku aż do zawieszenia zawodów w 2011 cieszyła się ogromną popularnością. Podczas 50 wyścigów, oglądanych przez miliony fanów, zawodnicy ścigali się na wysokości od 15 do 25 m nad ziemią, pokonując z prędkością 370 km/h specjalny tor zbudowany z nadmuchiwanych bramek.

W przyszłorocznej edycji pojawi się wiele udoskonaleń technicznych w kwestii bezpieczeństwa, m.in. jednakowe silniki i śmigła we wszystkich samolotach, zmiana lekkiego nylonowego materiału, z którego wykonane są pylony, tak, aby możliwe było ich rozerwanie w przypadku zaczepienia skrzydłem, czy zwiększenie wysokości 18-m pylonów, pomiędzy którymi przelatują piloci.

270-stopniowy zakręt Quatro, w trakcie którego osiągano duże przeciążenia i wykonywano przelot między 4 pylonami został wyeliminowany. Zaostrzono także regulamin, aby uniknąć przekraczania przez pilotów wyznaczonych granic.

Kolejnym elementem jest nowy konkurs Challengers Cup. Pozwoli on nowym pilotom doświadczyć ścigania się po torze bez wielkiej presji – dzień przed wyścigiem Red Bull Air Race – oraz wziąć udział w kilku obozach treningowych w trakcie trwania sezonu.

Mapka pokazująca lokalizacje przyszłorocznych wyścigów / Rysunek: Red Bull Air Race

Obecny mistrz, Paul Bonhomme z W. Brytanii, który wygrał ostatnie 2 edycje mistrzostw świata w 2009 i 2010 (Bonhomme, Arch, 2010-08-09, Bonhomme mistrzem świata, 2009-10-07), w nadchodzącym sezonie z pewnością spróbuje sięgnąć po trzeci z kolei tytuł. Jednak najpierw będzie musiał się zmierzyć z mistrzem z 2008 Hannesem Archem z Austrii (Hannes Arch najlepszy, 2008-11-03) oraz Amerykaninem Kirbym Chamblissem, który zdobył koronę w 2004 i 2006. Obok nich na liście startowej pojawią się: Nigel Lamb (W. Brytania), Matt Hall (Australia), Peter Besenyei (Węgry), Nicolas Ivanoff (Francja), Michael Goulian (USA), Matthias Dolderer (Niemcy), Yoshi Muroya (Japonia), Pete McLeod (Kanada) i Martin Sonka (Czechy).

Jesteśmy bardzo podekscytowani, że Red Bull Air Race powraca. To wydarzenie to wizytówka naszego sportu, ma duże znaczenie dla ogólnoświatowej pozycji sportów lotniczych. Organizatorzy Red Bull Air Race świetnie sobie poradzili z wprowadzaniem zmian na lepsze w kwestii formatu zawodów, toru i regulaminu. Jesteśmy w pełni przekonaniu do nowej koncepcji – powiedział przewodniczący Międzynarodowej Federacji Lotniczej (FAI), dr John Grubbström.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.