Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CDB Leasing nabywcą CSeries

Lotnictwo cywilne, 18 października 2013

Bombardier ujawnił, że jednym z nabywców CSeries jest chińskie przedsiębiorstwo CDB Leasing.

Od 3 października, po wykonaniu zaledwie 3 lotów, CS100 przechodzi kolejne próby pomiarowe poziomu drgań konstrukcji. Nie wiadomo, jaki jest powód tej decyzji / Zdjęcie: Bombardier

Przedstawiciele kanadyjskiego przedsiębiorstwa poinformowali, że nieujawnionym wcześniej nabywcą 15 samolotów komunikacyjnych CSeries jest CDB Leasing z ChRL. Porozumienie w tej sprawie zawarto w lipcu 2012.

Na mocy umowy Chińczycy nabędą 5 CS110 i 10 CS300. Opcja zakłada kupno kolejnych 15 samolotów. Wartość porozumienia wynosi 1,02 mld USD, natomiast po wykorzystaniu opcji może wzrosnąć do 2,07 mld USD. Terminarz dostaw nie został podany do publicznej wiadomości.

Dzisiejsza wiadomość poprawiła nieco wizerunek Bombardiera, zachwiany nieco wczorajszymi doniesieniami o problemach związanych z próbami w locie pierwszego CS100. Zostały one wstrzymane 3 października.

Powodem przerwania lotów prototypowego CSeries była konieczność ponownego przeprowadzenia pomiarów poziomu drgań konstrukcji. Producent nie ujawnił jednak powodu ponownego wykonania wspomnianych badań. W czerwcu br. podano do wiadomości, że CS100 przeszedł pomyślnie próby sprawdzenia poziomu drgań konstrukcji, niezbędne do dopuszczenia samolotu do lotu.

Alexandre Rathé, odpowiedzialny za badania strukturalne CSeries, twierdzi, że wyniki najnowszych prób pozwolą na lepsze określenie poziomu drgań konstrukcji i stateczności, dzięki wprowadzeniu poprawek w modelach używanych do analizy zjawisk przy pomocy metody elementów skończonych. Razem z oblotem, który miał miejsce ponad miesiąc temu (Oblot pierwszego CSeries 100, 2013-09-16), CS100 wzbił się w powietrze zaledwie 3 razy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.