Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Polskie VIP-y nadal będą latać LOT-em

Lotnictwo wojskowe, 13 listopada 2013

Ministerstwo Obrony Narodowej wybrało PLL LOT S.A. jako dostawcę samolotów średnich do transportu osób zajmujących najwyższe stanowiska w państwie. Przetarg na samoloty małe będzie powtórzony.

Jeden z dwóch Embraerów 175 używanych obecnie do przewozu polskich VIP-ów. Na mocy decyzji MON będą one eksploatowane do końca 2017. W połowie przyszłego roku samoloty mają zostać zmodyfikowane do wersji tzw. salonki / Zdjęcie: Paweł Kłosiński

Jak poinformował rzecznik MON, Jacek Sońta, w ubiegły piątek Inspektorat Uzbrojenia MON zakończył analizę ofert, wybierając propozycję złożoną przez PLL LOT, dotyczącą samolotów średnich. Unieważniono natomiast konkurs na mniejsze samoloty (Trzech chętnych do czarteru samolotów dla VIP-ów, 2013-07-24). Tę decyzję podjęto z uwagi na wartość oferty towarzystwa Blue Jet, znacznie przekraczającą wysokość środków finansowych, jakie przewidziało MON na ten cel. W związku z tym przetarg na samoloty małe będzie powtórzony.

Umowa z PLL Lot ma zostać podpisana nie później niż 21 grudnia br. Do tego czasu nasz narodowy przewoźnik musi uzyskać świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego 3., najniższego, stopnia, potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych. Porozumienie ma obowiązywać od 1 stycznia 2014 do 31 grdunia 2017.

Jak wiadomo, obecnie polskie VIP-y korzystają z 2 Embraerów 175, czarterowanych od PLL LOT. Po zawarciu nowej umowy pomiędzy MON i PLL LOT samoloty te będą eksploatowane nadal. Jedyną zmianą ma być przebudowanie ich kabin do wersji tzw. salonki, w połowie 2014.

Władze naszego kraju zakładają, że zakup nowych samolotów dla VIP-ów, zdolnych także do pełnienia roli stanowiska dowodzenia i kierowania w sytuacjach kryzysowych powinien zostać zrealizowany w 2015, po wyborach parlamentarnych i prezydenckich.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.