Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

EC145T2 dla niemieckiej policji

Lotnictwo cywilne, 11 grudnia 2013

Policja niemieckiego kraju związkowego Badenia-Wirtembergia zamówiła 6 śmigłowców Eurocopter EC145 T2. Jest ona zarazem pierwszym nabywcą nowej wersji wiropłata, przeznaczonej dla służb porządku publicznego.

EC145 T2 produkowane będą w zakładach w Donauwörth w Niemczech. Uzyskanie Certyfikatu Typu i rozpoczęcie dostaw zaplanowano w 2014 / Zdjęcie: Eurocopter

Badenia-Wirtembergia jest trzecim co do wielkości z szesnastu krajów związkowych Niemiec. Obecnie jego policja eksploatuje dwa różne typy śmigłowców – Eurocopter EC155 i MD902 Explorer. Na mocy dzisiejszego porozumienia zostaną one zastąpione przez EC145 T2, które posłużą do różnorodnych zadań – patrolowania i nadzoru, poszukiwawczo-ratowniczych i transportu oddziałów specjalnych.

Zamawiając 6 nowych śmigłowców dla policji, zapewniamy najwyższe standardy naszym jednostkom, powiedział Reinhold Gall, Minister Spraw Wewnętrznych Badenii- Wirtembergii. Jednoczesna wymiana floty na jeden typ pozwoli nam na zaoszczędzenie kosztów obsługi technicznej i szkolenia – dodał Gall.

EC145 T2, które zostaną dostarczone w latach 2015-2016, będą wyposażone w nowoczesny system zarządzania misją, służący do obserwacji i dozoru przy pomocy kamer termowizyjnych i telewizyjnych. Sterujący ich działaniem operatora odpowiada także za utrzymywanie łączności i wymianę danych z jednostkami policji na ziemi.

EC145 T2 wyposażone są w nowoczesną cyfrową awionikę Helionix, z trzema dużymi wskaźnikami podstawowych parametrów lotu, pozwalającą na wykonywanie lotów z użyciem noktowizyjnych wzmacniaczy obrazu (NVG) i 4-osiowego pilota automatycznego. Duże przesuwane drzwi boczne pozwalają na szybkie desantowanie policjantów przy pomocy lin. Wciągarka umożliwia podejmowanie rozbitków i rannych.

Wiropłat ma nowy zespół napędowy, złożony z 2 silników Arriel 2E, o mocy startowej 667 kW (906 KM) każdy, z dwukanałowym elektronicznym układem sterowania (FADEC), otunelowane śmigło ogonowe (fenestron) oraz zmodernizowane przekładnie główną i śmigła sterującego. Średni wzrost osiągów wynosi 25%, ze znaczącymi wzrostem podczas lotu z jednym silnikiem niepracującym (OEI).

Zastosowanie fenestronu zamiast standardowego dwułopatowego śmigła sterującego znacząco zwiększa poziom bezpieczeństwa na ziemi oraz w trakcie lotu, a także poprawia skuteczność przeciwdziałania momentowi obrotowemu wirnika nośnego, zmniejsza zapotrzebowania mocy podczas lotu postępowego i obniża poziom emitowanego hałasu i drgań. Zabudowany w EC145 T2 fenestron ma nowe kompozytowe łopaty, nową przekładnię oraz zdwojone siłowniki i podwójną instalację hydrauliczną. Jest on również zabudowany w nowej, odpornej na uszkodzenia kompozytowej belce ogonowej.

Wojskową wersją śmigłowca jest EC645 T2. Kilka miesięcy temu niemieckie ministerstwo obrony zamówiło 15 wiropłatów tego typu dla dowództwa sił specjalnych (Niemcy zamawiają EC645 T2, 2013-07-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.