Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Scorpion oblatany

Lotnictwo wojskowe, 13 grudnia 2013

Wczoraj oblatano prototyp najnowszego amerykańskiego samolotu bojowego – Scorpion.

Scorpion podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Textron AirLand

Scorpion, najnowszy projekt amerykańskich konstruktorów wystartował po raz pierwszy wczoraj, ok. godz. 9:00, z bazy US Air Force McConnell w stanie Wichita, po zakończeniu wszystkich niezbędnych prób i sprawdzeń (Scorpion już kołuje, 2013-11-28). Powodem kilkudniowego opóźnienia względem wcześniejszych planów były niesprzyjające warunki pogodowe.

Załogę stanowili Dan Hinson i David Sitz, piloci Textron AirLand. W trakcie trwającego ok. 1,5 h lotu wykonali oni serię manewrów, sprawdzając własności aerodynamiczne Scorpiona przy małej prędkości, zwłaszcza w konfiguracji do lądowania. Samolot leciał z prędkością 220-370 km/h, na wysokości 3050-4570 m. Podwozie cały czas pozostawało wypuszczone.

W ciągu następnych 12 miesięcy Scorpion ma wylatać ok. 500 godzin podczas lotów próbnych, niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu. Początkowo będą one obejmowały tylko badania osiągów i możliwości zespołu napędowego. W końcowym etapie wykonane zostaną także loty z użyciem wyposażenia optoelektronicznego i uzbrojenia.

Producent oferuje swój samolot rodzimym siłom zbrojnym do zadań patrolowania przestrzeni powietrznej, czy granic lądowych i morskich, wspierania działań zapobiegających skutkom klęsk żywiołowych i misji przeciwpartyzanckich. Cena jednostkowa wynosić ma poniżej 20 mln USD (60,9 mln PLN).

Celem nadrzędnym Textron AirLand jest uzyskanie kosztów eksploatacyjnych Scorpiona wynoszących ok. 3 tys. USD (9 tys. PLN) za 1 h lotu. Dla porównania – według danych Pentagonu z czerwca br. 1 h lotu F-16 podczas analogicznych misji kosztuje 24 899 USD (75,8 tys. PLN).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.