Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2014: Postępy AW609

Lotnictwo cywilne, 26 lutego 2014

Program prób w locie zmiennopłata AgustaWestland AW609 przebiega zgodnie z planem.

AW609 ma być dostępny dla użytkowników od 2017, po uzyskaniu Certyfikatu Typu FAA / Zdjęcie: AgustaWestland

W ramach kampanii promocyjnej zmiennopłata AW609, jeden z prototypów został zaprezentowany na żywo podczas tegorocznego Heli-Expo. W tym celu konieczne było przebazowanie go z wytwórni w Arlington w Teksasie do Kalifornii.

Po starcie z macierzystego lotniska AW609 skierował się do Mesa w Arizonie, gdzie dokonano międzylądowania. Następnie, po odpoczynku, jego załoga wykonała pionowy start z Mesa. Po starcie zmiennopłat wzbił się na wysokość 6096 m, wznosząc się ze średnią prędkością 7,62 m/s. Podczas przelotu z Mesa do Long Beach AW609 rozwinął prędkość ponad 460 km/h, przebywając dystans 580 km w czasie 1 h 35 min. Przelot zakończyło pionowe lądowanie w porcie lotniczym Long Beach. 

Jak poinformował Daniele Romiti, prezes przedsiębiorstwa AgustaWestland, w grudniu ub. r. zakończono próby AW609, mające na celu rozszerzenie jego obwiedni obciążeń dopuszczalnych. W badaniach wzięły udział 2 przedseryjne statki powietrzne. Dotychczas wylatały one łącznie ponad 1000 h, z czego 1/3 podczas ostatnich 2 lat.  

W trakcie prób AW609 latały na pułapie 7620 m, z prędkością 509 km/h, sprawdzając aeroelastyczność konstrukcji i stateczność w locie na dużej wysokości. Przeprowadzono także lądowania na zboczach wzniesień i lądowania z dobiegiem. Wyniki wykazały, że wprowadzone w ub. r. udoskonalenia zaowocowały spadkiem oporu aerodynamicznego o 10% (Ulepszony AW609, 2013-09-04).

W kolejnym etapie zbadane zostanie działanie nowego komputera danych aerodynamicznych i układów nawigacji bezwładnościowej. Poszukiwani są także dostawcy nowej instalacji klimatyzacji i drzwi do kabiny.

Trzeci prototyp AW609, którego montaż odbywa się w zakładach w Vergiate, dołączy do prób w br. W późniejszym terminie zostanie oblatany także 4. prototyp, który zostanie wyposażony w nową awionikę. Uzyskanie Certyfikatu Typu FAA przez AW609 zaplanowano w 2017.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra