Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Silniki GE dla Dreamlinerów Air France-KLM

Lotnictwo cywilne, 25 marca 2014

Towarzystwo Air France-KLM wybrało zespół napędowy dla swoich Boeingów 787-9. Będą to silniki GEnx-1B.

787-9 Dreamliner w barwach KLM / Rysunek: Boeing

Wartość umowy, zawartej pomiędzy Air France-KLM i General Electric, producentem silników, wynosi ponad 1,7 mld USD (5,16 mld zł). W ramach umowy przewoźnik ma też prawo do wykonywania obsługi technicznej i przeglądów naprawczych zespołów napędowych dla potrzeb własnych i innych linii lotniczych.

Air France-KLM wybrały Boeingi 787-9 Dreamliner w styczniu 2012 (Boeingi dla KLM, 2012-01-11), ale do tej pory nie zdecydowały się, czy będą one napędzane silnikami General ElectricGEnx-1B, czy też Roll-Royce Trent 1000. Jak twierdzi prezes towarzystwa Alexander Juniac, o wyborze zadecydowały lepsze osiągi pierwszej z w/w konstrukcji.

W silniki GEnx-1B wyposażone zostaną wszystkie 787-9 zamówione przez francusko-holenderskie linie, w liczbie 25, a także kolejnych 12, które będą dzierżawione od ILFC i używane przez Air France. Dostawy Dreamlinerów dla Air France-KLM rozpoczną się w październiku 2015, a zakończą w styczniu 2017.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra