Towarzystwo Air France-KLM wybrało zespół napędowy dla swoich Boeingów 787-9. Będą to silniki GEnx-1B.
Wartość umowy, zawartej pomiędzy Air France-KLM i General Electric, producentem silników, wynosi ponad 1,7 mld USD (5,16 mld zł). W ramach umowy przewoźnik ma też prawo do wykonywania obsługi technicznej i przeglądów naprawczych zespołów napędowych dla potrzeb własnych i innych linii lotniczych.
Air France-KLM wybrały Boeingi 787-9 Dreamliner w styczniu 2012 (Boeingi dla KLM, 2012-01-11), ale do tej pory nie zdecydowały się, czy będą one napędzane silnikami General ElectricGEnx-1B, czy też Roll-Royce Trent 1000. Jak twierdzi prezes towarzystwa Alexander Juniac, o wyborze zadecydowały lepsze osiągi pierwszej z w/w konstrukcji.
W silniki GEnx-1B wyposażone zostaną wszystkie 787-9 zamówione przez francusko-holenderskie linie, w liczbie 25, a także kolejnych 12, które będą dzierżawione od ILFC i używane przez Air France. Dostawy Dreamlinerów dla Air France-KLM rozpoczną się w październiku 2015, a zakończą w styczniu 2017.