Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezydencka flota w Warszawie

Lotnictwo wojskowe, 03 czerwca 2014

W porcie lotniczym Chopina w Warszawie można zobaczyć dwa duże samoloty używane do przewozu amerykańskich VIP-ów.

Amerykańskie samoloty VIP na Okęciu. Od lewej widoczne są dwa C-32A i VC-25A / Zdjęcie: Paweł Kłosiński

Wizyta prezydenta USA Baracka Obamy jest wyjątkowa m. in. ze względu na pojawienie się w Warszawie wszystkich dużych samolotów, jakich Amerykanie używają do przewozu najważniejszych osób w państwie. Na Okęcie przyleciał nie tylko VC-25A, ale także dwa C-32A.

Najsłynniejszym ze statków powietrznych używanych przez prezydenta USA jest wspomniany na wstępie VC-25A, czyli zmodyfikowany Boeing 747-200B. Waszyngton dysponuje dwoma tego typu samolotami. Podczas podróży z prezydentem USA na pokładzie VC-25A nosi znak wywoławczy Air Force One (Poszukiwania następcy Air Force One, 2013-09-11).  

Wszelkie dane dotyczące wyposażenia VC-25A są ścisle chronione. Wiadomo jednak, że nie ma on zabudowanego żadnego uzbrojenia na pokładzie i jest wyposażony w różnego rodzaju systemy samoobrony (wyrzutniki flar i dipoli, układy zakłócające działanie głowic samonaprowadzających się pocisków rakietowych) i urządzenia walki elektronicznej. Dzięki możliwości pobierania paliwa z tankowców przy pomocy przewodu sztywnego długotrwałość lotu VC-25A jest praktycznie nieograniczona.

C-32A to zmodyfikowany Boeing 757-200. Jego głównym przeznaczeniem jest transport wiceprezydenta USA (z tego powodu jest on często nazywany Air Force Two), sekretarza stanu i sekretarza obrony, pierwszej damy i członków Kongresu. USAF dysponują czterema C-32A.

Wszystkie samoloty, którymi podróżują najważniejsze osoby w Stanach Zjednoczonych, noszą oznaczenia kodowe Special Air Mission (SAM) i są przydzielone do 1st Airlift Squadron (1. eskadry lotnictwa transportowego) wchodzącej w skład 89th Airlift Wing (89. Skrzydła Lotnictwa Transportowego), stacjonującego w Andrews Air Force Base, w stanie Maryland.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra