Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatnia misja holenderskich F-16 w Afganistanie

Lotnictwo wojskowe, 02 lipca 2014

F-16 wojsk lotniczych Holandii wykonały ostatnią misję nad terenem Afganistanu.

W czasie pobytu w Afganistanie F-16AM ze składu KLu wykonały ponad 10 tys. misji, głównie wsparcia jednostek koalicji. Łączny czas nalotu wyniósł ponad 24 tys. h / Zdjęcie: MO Holandii

30 czerwca para myśliwców F-16AM, należących do Koninklijke Luchtmacht (KLu, wojsk lotniczych Holandii) wykonała ostatni lot na terenem Afganistanu, w ramach wsparcia misji ISAF.  Holendrzy realizowali te zadania od 12 lat.

Pierwsze F-16 ze składu KLu, przydzielone do kontyngentu ISAF, stacjonowały w bazie Manas w Kirgizji, ponieważ lotniska w Afganistanie nie były jeszcze przystosowane do operowania z nich nowoczesnych odrzutowych samolotów bojowych. W okresie od października 2002 do października 2003 bazowały tam 4 F-16AM. Natomiast od września 2004 do listopada tego samego roku ich liczba wzrosła do 6.

W marcu 2005 Holendrzy przenieśli się do Kabulu. Do maja 2006 stacjonowały tam 4 F-16AM, a następnie, do listopada 2006 – 8 samolotów. W tym samym miesiącu miało miejsce kolejne przebazowanie – do Kandaharu, gdzie zmodernizowano lotnisko. Tam F-16AM bazowały do listopada 2011. Początkowo kontyngent liczył 6 samolotów, a później 4.

Po wycofaniu większości holenderskich wojsk z Afganistanu ostatnim miejscem stacjonowania F-16AM było Mazar-i-Szarif (Holendrzy wychodzą z Afganistanu, 2010-07-30). Od listopada 2011 do 30 czerwca br. bazowały tam 4 samoloty.

Holendrzy utracili w Afganistanie jednego F-16AM, w 2006. Dotychczas nie ustalono przyczyn katastrofy, w której śmierć poniósł pilot samolotu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.