Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wybrano partnerów w programie GE9X

Lotnictwo cywilne, 11 lipca 2014

Koncern General Electric wybrał przedsiębiorstwa, które wezmą udział w opracowaniu i produkcji silników GE9X.

GE9X będą jedynym zespołem napędowym nowych Boeingów z rodziny 777X / Rysunek: Boeing

Jak wiadomo, silniki GE9X, opracowane przez General Electric, stanowić mają zespół napędowy najnowszych Boeingów 777X (Silniki GE9X dla Boeinga 777X, 2013-03-22). Obecnie wiadomo, że w pracach badawczo-rozwojowych i produkcji wezmą udział także inne przedsiębiorstwa. Będą to Safran z Francji, japońskie IHI Corp i MTU Aero Engines AG z Niemiec. Ich łączny udział wynieść ma 25%.

Wchodzące w skład francuskiego koncernu Snecma i Techspace Aero zajmą się produkcją kompozytowej obudowy wentylatora, sprężarki niskiego ciśnienia i łopatek wentylatora. Udział Francuzów w programie będzie największy i wyniesie 11%. IHI Corp posiadać ma 10% udziałów. Zadaniem Japończyków będzie zaprojektowanie i wyprodukowanie elementów turbiny niskiego ciśnienia i wału wentylatora. MTU zajmie się tarczą nośną turbiny.

Dotychczas General Electric zainwestowało 300 mln USD (913 mln zł) w projekt GE9X. Przeprowadzono już próby kluczowych elementów, m. in. łopatek wentylatorów, w tunelu aerodynamicznym Boeinga w Seattle.

Amerykański koncern zdobył już zamówienia na ponad 600 silników GE9X. Kilka dni temu Emirates Airlines podpisały z Boeingiem ostateczną umowę w sprawie zakupu 150 samolotów, w tym 115 777-9X i 35 777-8X (140 mld USD dla Airbusa i Boeinga, 2013-11-17). Ich wartość to 56 mld USD (ponad 170 mld zł). Przewoźnik ma jeszcze prawa nabycia kolejnych 50 samolotów tego typu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.