Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Farnborough 2014: Długa droga Vikinga

Lotnictwo cywilne, 16 lipca 2014

Wystawa lotnicza w Farnborough stała się przystankiem dla kanadyjskiego samolotu Norse Viking Twin Otter 400 w drodze na Seszele. Jest to lot dostawczy do użytkownika – linii lotniczych Air Seychelles z archipelagu na Oceanie Indyjskim.

Viking Twin Otter 400, czyli jeden z ponad 50 zbudowanych po wznowieniu produkcji, w barwach Air Seychelles na wystawie w Farnborough / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

W 2010 kanadyjska spółka Viking Air podjęła wyzwanie aby przywrócić do produkcji dwusilnikowy samolot komunikacji regionalnej DHC-6 Twin Otter. Od momentu wznowienia produkcji do klientów trafiło już ponad 50 nowych Twin Otterów 400. Do końca b.r. Kanadyjczycy planują dostarczyć kolejne 24 egzemplarze, a w 2015 dalsze 26 nowo zbudowanych Twin Otterów 400.

Te liczby jasno pokazują, jak duży jest rynek na samoloty tej klasy. Szkoda, że polski M28 – konstrukcja podobna do Twin Ottera – nie odgrywa na tym ryku istotnej roli.

Wizyta Vikinga Twin Ottera 400 w barwach Air Seychelles stała się pretekstem do ogłoszenia planów w stosunku do tej konstrukcji (Air Seychelles zamawiają kolejne Twin Ottery, 2013-10-31). W służbie pozostaje ok. 500 Twin Otterów 200 i 300 wyprodukowanych przez De Havilland Canada. Istnieje duże zapotrzebowanie na ich modernizację.

Kalifornijska spółka Ikhana kończy prace nad Twin Otterem X2. Jest to projekt mający na celu przedłużenie żywotności eksploatowanych obecnie samolotów. W ramach modernizacji z remontowanego samolotu pozostaje tylko podstawowa konstrukcja. Wszystkie elementy, które mają ograniczoną żywotność pod względem zmęczenia materiału są wymieniane. Chodzi m. in. o nakładki wzmacniające na pokryciu skrzydeł w sąsiedztwie gondoli silników i o keson skrzydeł. Dzięki temu samoloty mają zyskać przedłużenie żywotności do 49 000 h lub 98 000 cykli.

Jak mówi prezes Ikhany, John Zubin, wyremontowane Twin Ottery mają kosztować jedną trzecią ceny nowo wyprodukowanego przez Viking Air.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.