Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Farnborough 2014: Duże zamówienie na Avanti EVO

Lotnictwo wojskowe, 16 lipca 2014

Włoski producent samolotów dyspozycyjnych Piaggio Aero jeszcze nie zakończył procesu certyfikacji Avanti EVO, a już pojawił się pierwszy poważny klient, który planuje zakup 50 samolotów.

Prototyp Piaggio Avanti EVO prezentowany na wystawie w Farnborough. Samolot ma otrzymać certyfikat europejskich władz lotniczych do końca b.r. / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Ubiegły rok trudno nazwać pomyślnym dla włoskiego Piaggio Aero. Najnowszy samolot Piaggio Avanti EVO doczekał się w 2013 tylko pojedynczego zamówienia z Indii od klienta, który zakupił również Piaggio Avanti II. Podczas trwającej właśnie wystawy w Farnborough Włosi podpisali pierwszy poważny kontrakt. Spółka zajmująca się doradztwem inwestycyjnym Bravia Capital z siedzibą w Hongkongu zamierza zakupić 50 Avanti EVO. Na początek potwierdzono pierwszych 10 egzemplarzy, których dostawy mają się rozpocząć w pierwszym kwartale przyszłego roku. Samoloty będą użytkowane na rynku amerykańskim (Setny Piaggo w USA, 2011-11-21).

Avanti EVO został oblatany wiosną ub. r. Proces certyfikacji ma się zakończyć przed końcem 2014. Jak mówi szef organizacji projektującej Piaggio Aero, Antonio Maglione, duże zmiany konstrukcyjne w stosunku do poprzednich wersji Avanti muszą być zatwierdzone przez EASA, mniejsze może certyfikować samo Piaggio Aero na podstawie certyfikatu organizacji projektującej. Po uzyskaniu świadectwa typu wydanego przez europejskie władze lotnicze, Piaggio Aero wystąpi o uznanie go przez FAA.

Według oficjalnych cen katalogowych zamówienie 50 Avanti EVO jest szacowane na 370 mln USD (1,11 mld PLN). Nowe Avanti będą produkowane w nowobudowanym zakładzie w Ligurii, kilkadziesiąt kilometrów od Genui, gdzie znajdują się funkcjonujące obecnie zakłady produkcyjne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.