Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hawk odpadł z przetargu w Singapurze

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 15 lipca 2008

Z trwającego w Singapurze przetargu na samolot szkolny wyeliminowano brytyjskiego Hawka 128. Pozostał w nim włoski M-346 i koreańsko-amerykański T-50.

Według Flightglobal, decyzję podjęto w ubiegłym tygodniu. Wskazano wówczas samoloty, które będą przechodzić dalsze próby w locie. Ostateczny wybór samolotu szkolnego dla singapurskich wojsk lotniczych planowany jest na połowę 2009.

Hawk 128 został uznany przez Singapurczyków za samolot nieperspektywiczny i przestarzały technologicznie. Nie nadaje się zatem ich zdaniem do szkolenia pilotów nowoczesnych wielozadaniowych myśliwców. Wcześniej z tego samego powodu Hawk 128 odpadł z rywalizacji w ZEA w przetargu na ATJ. Nie liczy się też w rywalizacji, która ma się zakończyć wyborem nowego samolotu szkolnego dla US Air Force. W obu tych konkursach brane pod uwagę są tylko M-346 i T-50.

Hawk produkowany jest od ponad 30 lat. Kupiło go i używa 19 krajów. Obecnie trwają dostawy Hawków do Indii i RPA. W tym pierwszym przypadku odbywa się to z wieloma problemami (Indie wstrzymały odbiór Hawków). Jeden z indyjskich Hawków rozbił się krótko po dostawie. Licencyjne Goshawki, dostarczane przez Boeinga, stanowią podstawę zaawansowanego szkolenia w US Navy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.