Z trwającego w Singapurze przetargu na samolot szkolny wyeliminowano brytyjskiego Hawka 128. Pozostał w nim włoski M-346 i koreańsko-amerykański T-50.
Według Flightglobal, decyzję podjęto w ubiegłym tygodniu. Wskazano wówczas samoloty, które będą przechodzić dalsze próby w locie. Ostateczny wybór samolotu szkolnego dla singapurskich wojsk lotniczych planowany jest na połowę 2009.
Hawk 128 został uznany przez Singapurczyków za samolot nieperspektywiczny i przestarzały technologicznie. Nie nadaje się zatem ich zdaniem do szkolenia pilotów nowoczesnych wielozadaniowych myśliwców. Wcześniej z tego samego powodu Hawk 128 odpadł z rywalizacji w ZEA w przetargu na ATJ. Nie liczy się też w rywalizacji, która ma się zakończyć wyborem nowego samolotu szkolnego dla US Air Force. W obu tych konkursach brane pod uwagę są tylko M-346 i T-50.
Hawk produkowany jest od ponad 30 lat. Kupiło go i używa 19 krajów. Obecnie trwają dostawy Hawków do Indii i RPA. W tym pierwszym przypadku odbywa się to z wieloma problemami (Indie wstrzymały odbiór Hawków). Jeden z indyjskich Hawków rozbił się krótko po dostawie. Licencyjne Goshawki, dostarczane przez Boeinga, stanowią podstawę zaawansowanego szkolenia w US Navy.