Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Transportowce operują z trawy

Lotnictwo wojskowe, 18 września 2014

Piloci z jednostek 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego szkolą się w operowaniu z pasów trawiastych.

C-295 w trakcie operowania z pasa o nawierzchni trawiastej / Zdjęcie: mjr Leszek Zieleniewski

Od kilku tygodni na lotnisku 33. Bazy Lotnictwa Transportowego w Powidzu trwa szkolenie załóg samolotów M-28 Bryza i C-130E Hercules. Wczoraj dołączyły do nich załogi samolotów C-295M z 8. BLTr z Krakowa.

W najbliższych tygodniach piloci C-295 przejdą do szkolenia zaawansowanego, wykonując loty z użyciem okularowych wzmacniaczy obrazu. Dzięki temu w przyszłym roku będą także wykonywali starty i lądowania na pasach trawiastych w nocy.

W 33. BLTr służy 5 C-130E Hercules, które zostały pozyskane z zapasów US Air Force. Koszt całego programu – włączając w to pakiet szkoleniowy i obsługę przez pierwszy rok użytkowania – wyniósł  98,4 mln USD (320 mln zł, Przyjęcie ostatniego Herculesa, 2012-08-22).

Siły Powietrzne mają na stanie 16 transportowców C295. Pierwszy z nich, o numerze taktycznym 011, trafił do Polski 15 sierpnia 2003. Wszystkie są eksploatowane przez 8. BLTr w Krakowie (Nowe nabytki Sił Powietrznych, 2013-11-04).

Na podstawie informacji mjra Leszka Zieleniewskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.