Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawy seryjnych Caesarów

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 24 lipca 2008

Francuska agencja zamówień wojskowych, La délégation générale pour l'armement (DGA), poinformowała, że 16 lipca przekazała wojskom lądowym pierwszą partię zamówionych w 2004 samobieżnych haubic samochodowych Caesar, kalibru 155 mm.

Caesar jest w stanie zająć stanowisko ogniowe, oddać 6 strzałów i odjechać w ciągu zaledwie 2 minut. Samochód przewozi 16 pocisków. Cały system jest obsługiwany przez 5 żołnierzy. W razie potrzeby jest jednak w stanie uczynić to zaledwie 3 ludzi / Zdjęcie: DGA

Program zakupu 72 haubic Caesar jest jednym z największych przedsięwzięć artyleryjskich Europy. Francuskie wojska lądowe, przygotowując się do misji ekspedycyjnych (głównie w Afryce), w 2000 zamówiły przedseryjną partię 5 haubic długolufowych (155/52), osadzonych na podwoziu Renault 6x6. Dostawa została zrealizowana przez GIAT Industries - obecnie Nexter - w 2003. Po serii intensywnych testów, rok później, zdecydowano się zamówić 72 egz. tych systemów.

W 2006 zawarto pierwszy kontrakt eksportowy. 6 haubic zamówiła Tajlandia, a nieco później 80 egz. kupiła Arabia Saudyjska (72 działa w 3 pułkach, 2 działa do szkolenia, 6 w rezerwie), osadzone jednak na podwoziach Mercedesa.

Próby sprzedaży systemu do USA nie udały się. Amerykanie wybrali brytyjską M777 (zobacz: Kolejne zamówienia na M777), haubicę holowaną, która dzięki szerokiemu zastosowaniu tytanu, ma masę zaledwie 4,2 t (Caesar 17,7 t) i może być przenoszona pod kadłubami lżejszych śmigłowców, a nawet samolotów hybrydowych V-22 Osprey. Podobnego wyboru dokonali niedawno Australijczycy (zobacz: M777 dla Australii).

Zrealizowana 16 lipca dostawa 8 haubic jest pierwszym przekazaniem seryjnych systemów. Kolejne 7 egz. - tworzących łącznie pierwszą transzę dostaw - zostanie odebrana przez wojsko do końca roku. Cały kontrakt zostanie zrealizowany do 2011.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.