Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodowanie Pietro Venuti

Marynarka wojenna, 10 października 2014

Marynarka wojenna Włoch zwodowała kolejny konwencjonalny okręt podwodny Typ U212 (Todaro), Pietro Venuti (S528).

Pietro Venuti (S528) ma 55,9 m długości i 7 m szerokości. Okręt rozwija prędkość 20 w. Zasięg przy prędkości marszowej 12 w wynosi 15 tys. km. Okręt jest 101. jednostką tej klasy, budowaną w Muggiano / Zdjęcie: MO Włoch

Okręt zwodowano wczoraj na terenie stoczni rodzimej Fincantieri, Muggiano w La Spezia na północnym zachodzie kraju. To trzeci z serii 4 konwencjonalnych OP typu Todaro, budowanych dla Marina Militare (marynarki wojennej Włoch). W najbliższych miesiącach okręt poddany zostanie pracom wykończeniowym, po których rozpoczną się próby morskie. Jednostka powinna pojawić się w linii w 2015.

W przyszłości, w jego ślady pójdzie ostatni OP typu Todaro, przyszły Romeo Romei (S529). Oba okręty zastąpią w linii jednostki typu Sauro, Prini i Pelosi, eksploatowane od końca lat 1980.

Okręty budowane są od 2009 (Budowa włoskich U212A rozpoczęła się, 2009-12-09). Decydując się na ich pozyskanie, Rzym wykorzystał opcję porozumienia z połowy lat 1990., które pierwotnie zakładało przekazanie Marina Militare tylko 2 jednostek typu Todaro. Salvatore Todaro (S526) i Scirè (S527) odebrano w 2006 i 2007. Kolejne 4 U212 miały trafić do Deutsche Marine (marynarki wojennej Niemiec).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.