Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Snecma testuje Silvercrest

Lotnictwo cywilne, 22 października 2014

Od kilku miesięcy trwają próby w locie silnika Silvercrest. Jest on przeznaczony dla nowych biznesjetów Cessny i Dassault.

Przedseryjny Silvercrest SD-1, zabudowany w zmodyfikowanym Gulfstreamie II. Na drugiej burcie samolotu pozostawiono standardowy silnik Rolls-Royce Spey / Zdjęcie: Snecma

Po kilku opóźnieniach, próby w locie najnowszego silnika Snecmy, nazwanego Silvercrest, rozpoczęto w maju br. Jako stanowisko badawcze używany jest specjalnie zmodyfikowany odrzutowiec klasy biznes, Gulfstream II. Turbowentylatorowy Silvercrest przeznaczony jest do napędu dwóch całkowicie nowych samolotów – Cessny Citation Longitude, która ma wejść na rynek w 2017 i Dassault Falcona 5X, którego rozpoczęcie eksploatacji ma nastąpić rok wcześniej (NBAA 2013: Premiera Falcona 5X, 2013-10-23).

Pierwszy z nich używać będzie wersji SC-2C, rozwijającej ciąg 49 kN. Drugi napędzany będzie modelem SD-1, który rozwija 51 kN. Według producenta Silvercrest charakteryzować się ma o 15% mniejszym zużyciem paliwa w porównaniu z obecnymi konstrukcjami, a także znacznie niższym poziomem emisji tlenków azotu i hałasu.

W trakcie pierwszego etapu badań, w maju i czerwcu br., badawczy Gulfstream II z SD-1 wykonał ok. 10 lotów, trwających 3-4 h każdy. Maksymalna prędkość wyniosła Ma0,82, a wysokość – 12 1900 m.

Latem przeprowadzono modyfikację silnika, umożliwiającą jego ponownie uruchomienie w locie za pomocą rozrusznika elektrycznego (poprzednio stosowano urządzenie pneumatyczne). We wrześniu próby w locie wznowiono. Ogółem mają one trwać 250 h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.