Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Patroller w przestrzeni kontrolowanej

Lotnictwo cywilne, 21 listopada 2014

Sagem przeprowadził próby operowania bezzałogowca Patroller w kontrolowanej przestrzeni powietrznej.

Bezzałogowiec Patroller podchodzi do lądowania w porcie lotniczym Tuluza-Blagnac / Zdjęcie: Sagem

W dniach 26 października – 7 listopada koncern Sagem przeprowadził ok. 20 próbnych lotów bezzałogowego statku latającego Patroller (Rewolucyjne statki powietrzne dla SG, 2014-10-09) w ramach programów ODREA (Operational Demonstration of RPAS in European Airspace – zademonstrowanie operowania bsl w europejskiej przestrzeni powietrznej) i SESAR (Single European Sky ATM Research – system zarządzania przestrzenią powietrzną).

Loty wykonywano w kontrolowanej przestrzeni powietrznej w pobliżu portu lotniczego Tuluza-Blagnac. W próbach brali także udział przedstawiciele Direction de la Sécurité de la Navigation Aérienne (DSNA, agencji bezpieczeństwa lotniczego i usług nawigacyjnych), Ecole Nationale d’Aviation Civile (ENAC, politechniki lotniczej) i przedsiębiorstwa Rockwell Collins.

Celem prób było wykazanie, że bsl może wykonywać operacje w kontrolowanej przestrzeni powietrznej razem z załogowymi statkami powietrznymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami i procedurami. W trakcie lotów bezzałogowiec Patroller wyposażony był w urządzenia umożliwiające autonomiczne wykrycie i ominięcie innych statków powietrznych, obejmujące czujniki optoelektroniczne oraz moduł oceniający ryzyko kolizji i generujący bezpieczny tor lotu.

Oprócz tego uwodniono, że Patroller jest zdolny do wykonania podejścia do lądowania w porcie Tuluza-Blagnac zgodnie z procedurami służb kontroli ruchu lotniczego. Oznacza to, że może on operować w rejonie kontrolowanym międzynarodowego portu lotniczego bez niekorzystnego wpływu na ruch lotniczy i bezpieczeństwo.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.