Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyczyny katastrofy w Albacete

Lotnictwo wojskowe, 04 lutego 2015

Według dziennika El País, przyczyną katastrofy greckiego F-16D, która zdarzyła się kilka dni temu w Albacete, była awaria układu sterowania lotem.

W wyniku katastrofy greckiego F-16D zniszczone zostały m. in. także włoskie AMX i francuskie Alpha Jety / Zdjęcie: France tv

Hiszpański dziennik El País zamieścił artykuł, w którym postawiono tezę, że przyczyną katastrofy greckiego F-16D, jaka miała miejsce 27 stycznia w bazie lotniczej w Albacete nie była tylko awaria silnika (Katastrofa greckiego F-16D w Hiszpanii, 2015-01-27). Według źródeł zbliżonych do śledczych, badających zdarzenie, samolot po uszkodzeniu silnika podczas startu powinien zachować sterowność i kontynuować lot po prostej.

Tymczasem F-16D, startujący jako czwarty w kolejności, po starcie wykonał zakręt o 45º w prawo i skierował się wprost na hangary, w których znajdowały się samoloty francuskie i włoskie wraz z personelem obsługowym. Co najważniejsze, samolot wzniósł się zaledwie kilka metrów nad ziemię i obrócił na grzbiet, co może wskazywać na awarię układu sterowania lotem. Lotnicy, którzy próbowali się katapultować, uderzyli wprost w ziemię.

Po uderzeniu w ziemię F-16D zapalił się. Fala uderzeniowa i płomienie sięgnęły następnie dwóch AMX, pary Alpha Jetów i jednego Mirage.

Obecnie śledczy analizują rejestratory parametrów lotu, jakie udało się odzyskać z wraku greckiego samolotu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.