Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IDEX 2015: Pars do rozpoznawania skażeń

Wojska lądowe, 24 lutego 2015

Tureckie przedsiębiorstwo FNSS przedstawiło wóz Pars przystosowany do rozpoznawania skażeń.

Wóz rozpoznania skażeń Pars 6x6 został opracowany i wyprodukowany wyłącznie siłami tureckiego przemysłu / Zdjęcie: FNSS

Kolejną premierą tegorocznych targów IDEX jest prezentowany przez FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. wóz Pars (Lampart) 6x6, w wersji rozpoznawania skażeń chemicznych, biologicznych, radiologicznych i nuklearnych. Co najważniejsze został on opracowany i wyprodukowany samodzielnie przez rodzimy przemysł (Bliżej malezyjskiego Parsa, 2011-06-06).

Pars powstał w odpowiedzi na wymagania wojsk lądowych Turcji na wozy specjalnego przeznaczenia. Ma być ich ogółem 472, w wersji dowodzenia i kierowania, ambulansu, rozpoznania skażeń (60 pojazdów), obserwacyjnych i nosiciela radaru. Decyzja o wyborze zwycięskiej konstrukcji podjęta ma być najwcześniej w przyszłym roku. Wozy mają wejść do służby od 2017-2018. Innym przedsiębiorstwem biorącym udział w konkursie jest Otokar.

Pokazany w ZEA Pars jest egzemplarzem demonstracyjnym, wyposażonym w różnego rodzaju urządzenia służące do rozpoznawania skażeń, m. in. układ laserowy zdolny do wykrycia skażenia chemicznego z odległości 5 km.

Uzbrojeniem pojazdu jest zdalnie sterowany system uzbrojenia, zamontowany na dachu, w skład którego może wchodzić 40-mm granatnik automatyczny albo 12,7-mm lub 7,62-mm km. Załogę stanowi 4 ludzi: dowódca, kierowca i 2 operatorów wyposażenia do wykrywania skażeń. W kabinie jest jeszcze miejsce dla dodatkowego operatora. Kadłub pojazdu jest hermetyczny. Dodatkowo załoga dysponuje indywidualnymi maskami tlenowymi. Całkowity poziom ochrony odpowiada standardowi NATO AEP-54.

Producent twierdzi, że w razie potrzeby może opracować wersję Pars 8x8, mieszczącą większy zespół i bardziej różnorodne wyposażenie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.