Dwa towarzystwa z Afryki wybrały samoloty Bombardiera.
Nigeryjskie linie Arik Air złożyły zamówienie na odrzutowiec CRJ1000 NextGen. Wyróżniać się on będzie zabudowaniem w klasie biznes 3 foteli w rzędzie. Łącznie w kabinie samolotu pomieści się 10 pasażerów w klasie biznes i 81 w klasie ekonomicznej.
Arik Air są największym przewoźnikiem w kraju, a także w regionie Afryki Zachodniej. Ich hubami są międzynarodowe porty lotnicze Murtala Mohammed w Lagos i Nnamdi Azikiwe w Abudży. Siatka połączeń obejmuje 20 destynacji w Nigerii oraz innych krajach afrykańskich, a także w W. Brytanii i USA.
Flota Arik Air składa się z 2 Airbusów A330-200, 2 A340-500, 8 Boeingów 737-700 i 4 737-800 oraz 4 Bombardierów CRJ900 i takiej samej liczby Q400 NextGen. Przewoźnik oczekuje na odbiór 8 Boeingów 737-800, pary 747-8 Intercontinental, 7 Dreamlinerów 787-9 oraz 2 Q400 NextGen i 2 CRJ1000 NextGen.
Z kolei kenijskie linie Jambojet, spółka zależna Kenya Airlines (Pierwszy Dreamliner dla Kenya Airways, 2014-04-07), rozpoczęły eksploatację samolotu turbośmigłowego Q400, wyczarterowanego od DAC Aviation. Jest on używany do obsługi połączeń z międzynarodowego portu lotniczego Jomo Kenyatta w Nairobi do 3 miast na wybrzeżu – Lamu, Malindi i Ukunda.