Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Damen prezentuje nowe patrolowce

Marynarka wojenna, 05 maja 2015

Holenderski producent zaprezentował projekt nowej generacji pełnomorskich okrętów patrolowych.

Nowe patrolowce Damen będą dostępne w 4 konfiguracjach, różniących się rozmiarem i wypornością. Najmniejsze z nich (OPV 1400) będą miały 75 m długości i 12,7 m szerokości. Wyporność wyniesie 1400 t. Będą rozwijać 23 w. Zasięg przekroczy 7400 km. Autonomiczność obliczana jest na 25 dni / Rysunek: Damen Shipyards Group

Drugą generację holenderskich okrętów patrolowych (OPV 2) opracowano z myślą o zmieniającym się asymetrycznym polu walki. Podczas prac nad projektem Holendrzy wykorzystali doświadczenia nabyte przez klientów z dotychczasowej eksploatacji okrętów rodziny Stan Patrol (Bahamy odbierają ostatni SP4207, 2015-04-02). Jednostki angażowano w szereg misji bojowych, od patrolowania wybranych akwenów, przez walkę z przemytem kontrabandy, po zwalczanie piractwa i ochronę morskich szlaków handlowych.

Nowe patrolowce mają podobną do starszych modeli specjalną konstrukcję dziobu (tzw. Sea Axe). Pozwala ona na utrzymanie stałej prędkości przez 90% czasu pracy, nawet przy różnych stanach morza. Zastosowane przez Holendrów rozwiązanie zmniejsza także zużycia paliwa.

Jedną z nowości zastosowanych w OPV 2 jest integracja mostka okrętu z centrem dowodzenia i kierowania (C2). Ma to na celu usprawnienie kontroli nad patrolowcem oraz ułatwienie jego obsługi. Dzięki takiemu rozwiązaniu oficerowie dowodzący będą dysponować większą świadomością sytuacyjną. Pozwoli im to na podejmowanie szybszych i bardziej efektywnych decyzji oraz sprawne użycie przenoszonego uzbrojenia.

Hangar okręt pomieści pojedynczy średni śmigłowiec morski, np. NH90 NFH i bezzałogowy statek latający. Ergonomiczność wnętrza pomieszczenia umożliwi sprawne przygotowanie do lotu obydwu statków powietrznych jednocześnie. Konstruktorzy wygospodarowali też przestrzeń na magazyn części zamiennych i stanowisko pracy personelu obsługowego.

Przestrzeń załadunkowa i dok patrolowców zostały umieszczone pod pokładem lotniczym. Znajdzie się w nich miejsce dla dwóch 9-m łodzi półsztywnych oraz 2-5 standardowych kontenerów ładunkowych, w których umieszczone zostaną elementy modułowego wyposażenia okrętów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.