Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

UDT 2015: Zanurzalna łódź dla specjalsów

Marynarka wojenna, 07 czerwca 2015

Holenderskie przedsiębiorstwo Ortega Submersibles przedstawiło na UDT projekt zanurzalnej łodzi przeznaczonej m.in. dla żołnierzy wojsk specjalnych.

Producent rozpoczął już testy prototypu Ortega Mk 1C. Program testowy będzie prowadzony wspólnie z marynarką wojenną Holandii, która może zostać pierwszym nabywcą zestawów. W planach jest też opracowanie łodzi w odmianie 1- i 2-osobowej, przeznaczonych dla klientów biznesowych i przemysłu turystycznego / Zdjęcie: Michał Jarocki

Holenderskie przedsiębiorstwo zaprezentowało w Rotterdamie projekt 3-osobowej zanurzalnej łodzi przeznaczonej dla oddziałów wojsk specjalnych, Ortega Mk 1C. Będzie ona miała ok. 6 m długości i 1,1 m szerokości. Prędkość obliczeniowa wynosi 10 w., a zasięg co najmniej 230 km. Ładowność sięga 450 kg. Działanie jednostki opiera się na użyciu zbiorników balastowych.

Łódź zaprojektowano z myślą o skrytym transporcie zespołów wojsk specjalnych w miejsce działań bojowych. Jednostki mogą też służyć do prowadzenia zwiadu i patrolowania akwenów przybrzeżnych oraz transportu uzbrojenia i zaopatrzenia dla żołnierzy stacjonujących na brzegu.

Projekt łodzi rozwijany jest przy współpracy z dowództwem holenderskich sił zbrojnych. Ortega Mk 1C może wejść w wyposażenie oddziałów wojsk specjalnych Korps Mariniers (Korpusu Piechoty Morskiej Holandii, Modernizacja holenderskich BV206, 2015-03-11).

Pojazd może działać na głębokości do 40 m, w zależności od masy przewożonego ładunku oraz umiejętności operatora. Kadłub jednostki zaprojektowano w technologii stealth. Łódź otrzyma też m.in. specjalne akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe. Poszczególne elementy układu pędnego zostaną wykonane z gumy.

Ortega Mk 1C zostanie wyposażona w sonar dziobowy, który pozwoli na tworzenie trójwymiarowych map dna morskiego i kamerę pracującą w podczerwieni. Informacje o środowisku podwodnym będą prezentowane na wyświetlaczu przeziernym zabudowanym w stanowisku operatora jednostki.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.