Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot L-39NG

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 16 września 2015

W zakładach Aero w Vodochodach oblatano demonstrator nowego czeskiego samolotu szkolenia zaawansowanego L-39NG.

Demonstrator L-39NG podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Aero

Demonstrator L-39NG wzbił się po raz pierwszy w powietrze 14 września. Jego załogę stanowili piloci doświadczalni wytwórni Aero Vodochody Miroslav Schützner i Vladimír Karda. Zadaniem demonstratora jest zbadanie działania nowego silnika i awioniki, jakie zostaną zabudowane w seryjnych L-39NG (Farnborough 2014: Nowa wersja Albatrosa , 2014-07-18).

Zespół napędowy L-39NG stanowi silnik turbowentylatorowy Williams International FJ44-4M, który dostarczono Czechom 3 tygodnie wcześniej. W kabinie zabudowano wskaźniki wielofunkcyjne Genesys Aerosystems i wskaźnik przezierny skonstruowany i wyprodukowany przez SPEEL Praha. Samolot ma też nowe kompozytowe skrzydła, bez charakterystycznych dla protoplasty (L-39 Albatros) zbiorników paliwa na ich końcach.

Dotychczas na zakup L-39NG zdecydowały się jedynie zakłady LOM Praha. Nabyły one 7 samolotów, które posłużą do szkolenia pilotów Vzdušnych síl Armády České republiky (wojsk lotniczych). Natomiast zespoły akrobacyjne Breitling Jet Team i Black Diamond Jet Team podpisały listy intencyjne dotyczące zakupu L-39NG.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra