Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby Falcona 8X

Lotnictwo cywilne, 19 października 2015

Do zakładów Dassault w Little Rock przybyły dwa przedseryjne odrzutowce klasy biznes Falcon 8X.

Pierwszy seryjny Falcon 8X ma trafić do użytkownika w 2. połowie 2016 / Zdjęcie: Dassault Aviation

Pierwszy z nich, noszący numer seryjny 03, przyleciał do Stanów Zjednoczonych Ameryki z Bordeaux- Mérignac w lecie.  W jego wnętrzu zostanie zabudowane kompletne wyposażenie kabiny pasażerskiej, które posłuży do prób funkcjonalności. Trzeci przedseryjny Falcon 8X będzie wykonywał także loty po świecie, demonstrując osiągi i niezawodność w różnych warunkach klimatycznych, operując z lotnisk położonych na różnych wysokościach.

Natomiast samolot z numerem 04, będący pierwszym seryjnym Falconem 8X, pojawił się w Little Rock 9 października. Po zabudowaniu wyposażenia trafi on do odbiorcy, który chce pozostać anonimowy. Obecnie w zakładach Dassault w Bordeaux-Mérignac znajduje się 9 Falconów 8X w różnych stadiach montażu (Paris Air Show 2015: Premiera Falcona 8X, 2015-06-15).

Trzy przedseryjne odrzutowce tego typu wykonały dotychczas 153 loty, o łącznym czasie trwania 315 h. W trakcie prób pierwszy Falcon 8X osiągnął prędkość M0,97. Podczas prób zbadano parametry startu i lądowania oraz działanie awioniki EASy, jaką mają do dyspozycji piloci francuskiego biznesjeta.

Producent przewiduje, że Falcon 8X uzyska Certyfikaty Typu EASA i FAA w połowie 2016. Dostawy seryjnych samolotów rozpoczną się zaraz po wydaniu stosownych dokumentów przez władze lotnicze.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra