Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Falcona 8X

Lotnictwo cywilne, 09 lutego 2015

Największy i najnowszy z biznesjetów produkowanych przez Dassault wykonał pierwszy lot.

Falcon 8X podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Dassault

Pierwszy lot najnowszego francuskiego samolotu odrzutowego klasy biznes, Falcon 8X (nr seryjny 01, Prezentacja Falcona 8X, 2014-12-19), odbył się w piątek, w zakładach Dassault w Bordeaux-Merignac. Start nastąpił o godz. 14:00. Po starcie samolot, pilotowany przez Erica Gérarda i Hervé’a Laverne wzniósł się na 1524 m. Na tej wysokości piloci schowali podwozie i kontynuowali wznoszenie do wysokości 4572 m, na której wykonali manewry i sprawdzili działanie instalacji pokładowych.

Kolejnym etapem oblotu było wznoszenie na poziom FL400 (12 192 m). Tam uzyskano prędkość lotu wynoszącą Ma0,80 (853 km/h). Lot zakończono zniżaniem do 1524 m. Następnie piloci wykonali podejście do lądowania i lądowanie na macierzystym lotnisku o 15:45. W trakcie pierwszego lotu osiągnęliśmy wszystkie zakładane cele, a w kilku przypadkach nawet przekroczyliśmy je. Jestem przekonany, że dalsza część prób w locie będzie przebiegała równie gładko – powiedział po locie Eric Gérard.

W trakcie oblotu Falcon 8X rozwinął prędkość maksymalną wynoszącą Ma0,80 (853 km/h)

Oblatany niedawno pierwszy Falcon 8X posłuży do badań obwiedni obciążeń dopuszczalnych. Dwa kolejne Falcony 8X, mają wzbić się w powietrze już niebawem. Samolot noszący nr seryjny 02 będzie służył do sprawdzania osiągów. Natomiast trzeci Falcon 8X zostanie przebazowany do zakładów Dassault w Little Rock w stanie Arkansas w USA, gdzie zostanie wyposażony w kompletną kabinę pasażerską. Jego zadaniem będzie sprawdzenie własności eksploatacyjnych.

Ogółem 3 przedseryjne Falcony 8X wylatają w trakcie prób 500 h. Uzyskanie certyfikatów EASA i FAA zaplanowano w połowie 2016. Dostawy samolotów seryjnych rozpoczną się natychmiast po wydaniu stosownych dokumentów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra