Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby BURMIN

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 29 października 2015

W laboratoriach OBR CTM i na wodach Zatoki Gdańskiej odbyły się międzynarodowe próby nowych systemów poszukiwania i zwalczania min morskich.

OBR CTM przeprowadził próby nowych systemów poszukiwania i zwalczania min morskich na Zatoce Gdańskiej / Zdjęcie: OBR CTM

Próby, które odbyły się w dniach od 24 sierpnia do 18 września, realizowano w ramach projektu Buried Mines (BURMIN). Jest on jednym z elementów programu European Unmanned Maritime Systems for Mine Counter Measures and other naval applications (UMS) Europejskiej Agencji Obrony (EDA). Za jego wykonanie odpowiada konsorcjum w składzie: Thales (Francja) będące zarazem liderem, RMA (Belgia), TNO (Holandia), WTD-71, Atlas Elektronik, Fraunhofer i IPHT (Niemcy) i OBR CTM. Celem projektu BURMIN jest eliminacja luk technologicznych w systemach detekcji i neutralizacji dennych i zagrzebanych min morskich, a także ustalenie wspólnych standardów dla przyszłych systemów bezzałogowych, realizujących te zadania.

Projekt BURMIN stworzył znakomitą okazją do podjęcia wspólnego wysiłku opracowania i testowania różnorodnych technologii (magnetycznych, hydroakustycznych, chemicznych itd.), pod egidą EDA. OBR CTM wniósł znaczący wkład intelektualny w projekt m. in. poprzez przygotowanie stabilizowanej względem dna platformy sensorycznej oraz wykazał sprawność organizacyjną jako kraj gospodarz testów – podkreślił Paul Penven, reprezentujący Thalesa.

Polska, jako gospodarz prób morskich, reprezentowana przez OBR CTM, w porozumieniu z Thalesem, na zakończenie prób zorganizowała prezentację multimedialną systemów do detekcji i niszczenia min, opracowanych w projekcie BURMIN, wraz ze wstępnymi wynikami przeprowadzonych prób morskich oraz prezentację wybranych systemów.

W zgodnej ocenie lidera projektu i koordynatora prób osiągnięto wyznaczone cele, jakimi było sprawdzenie w praktyce najnowszych technologii hydroakustycznych i magnetycznych w zakresie systemów poszukiwania i klasyfikacji min morskich, w tym zagrzebanych w osadach dennych, a także ich zwalczania przy zastosowaniu pojazdów SEAFOX (UDT 2015: ACTAS dla Polski, 2015-06-05) lub zmodernizowanych, bezprzewodowo sterowanych ładunków TOCZEK M, opracowanych przez OBR CTM S.A., przenoszonych przez platformę podwodną SEAOTTER – dodał koordynator projektu z ramienia Polski – Dyrektor Pionu Badawczo-Rozwojowego OBR CTM dr inż. Jan Dobkowski.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.