Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy z wyważeniem An-178

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 13 listopada 2015

Prototyp samolotu transportowego An-178 musi latać z blisko 1,5-tonowym balastem, by zachować prawidłowe wyważenie. Według analityków, to skutek błędu konstrukcyjnego.

Prototyp An-178 pokazano już na salonach lotniczych w Le Bourget i Dubaju, ale samolot nie uczestniczył w pokazach w locie. Dopiero teraz dowiadujemy się jaki był tego najważniejszy powód / Zdjęcie: GP Antonow

Jak wynika z informacji ukraińskich forów internetowych, pierwsze próby prototypu samolotu transportowego An-178 (nr rej. UR-EXP, nr ser. 001) ujawniły poważne problemy z jego wyważeniem. By zachować odpowiednie położenie środka masy maszyna musi latać z balastem umieszczonym tuż za kabiną załogi. Standardowo składa się on z 15 stalowych płyt o masie po 85-90 kg, łącznie ważących 1,32 t.

Prototyp An-178 po oblocie jest prezentowany przez GP Antonow na kolejnych salonach lotniczych – po raz pierwszy w Le Bourget, a w ostatnich dniach w Dubaju. W czasie przelotów używany jest balast, który na czas ekspozycji jest wyjmowany z kadłuba. Widzowie mogą zobaczyć pustą ładownię. Producent nie informuje przy tym o możliwej zmianie kluczowych parametrów technicznych samolotu.

Balast za kabiną załogi prototypu An-178 / Zdjęcie: aviaport.ru

Problemy z wyważeniem An-178 spowodowane są zmianami konstrukcyjnymi wprowadzonymi w 2012, w ostatnich fazach projektowania samolotu. Z powodu problemów z uzyskaniem wymaganych charakterystyk startu i lądowania zdecydowano wówczas o zwiększeniu rozpiętości skrzydeł o ok. 2 m i ich powierzchni z 88,5 do 98,6 m2. By nie tracić czasu i nie ponosić dodatkowych kosztów, kadłub pozostawiono bez zmian. Obecnie konstruktorzy rozważają przebudowanie kadłuba w rejonie mocowania centropłata i wydłużenie jego przedniej części. To jednak będzie wymagało budowy nowego prototypu i przeprowadzenia jego kompletnych badań.

An-178 powstał na bazie pasażerskiego An-148. Prace nad nim rozpoczęto w 2010, a prototyp oblatano 7 maja 2015 (Oblot An-178, 2015-05-08). Obliczeniowy udźwig An-178 wynosi 18 ton. Samolot ma operować z lotnisk gruntowych. W intencji konstruktorów ma zastąpić przestarzałe An-12.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.