Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A321: wybuch w kabinie pasażerskiej

Lotnictwo cywilne, 19 listopada 2015

Według nieoficjalnych informacji, powodem katastrofy samolotu A321 na Synaju był wybuch bomby pod fotelem pasażera. Miał on wyrwać w kadłubie otwór o średnicy metra.

Według Kommiersanta, powodem katastrofy samolotu Airbus A321 na Synaju 31 października był wybuch bomby pod fotelem pasażera przy oknie w tylnej części kabiny pasażerskiej. Wyrwał on w kadłubie otwór o średnicy metra, niszcząc podłużnice i prowadząc w krótkim czasie do oderwania jego tylnej części z usterzeniem. Zapoczątkowało to proces destrukcji reszty samolotu (Odszkodowania po katastrofie A321, 2015-11-11; Badania przyczyn katastrofy A321, 2015-11-08).

Po wybuchu nastąpiła natychmiastowa dekompresja. Pasażerowie znajdujący się w tylnej części kadłuba wypadli na zewnątrz. Można przypuszczać, że zarówno oni, jak i reszta pasażerów, zginęli w błyskawicznym tempie.

Źródła gazety nie podają, jakiego typu był materiał wybuchowy. Kommiersant pisze, że mógł to być trotyl lub plastik. Bomba była przygotowana w sposób fachowy, a uruchomił ją zapalnik z mechanizmem zegarowym.

Bomba została prawdopodobnie wniesiona i umieszczona w samolocie przez kogoś z personelu kateringowego lub sprzątającego. Użycie mechanizmu zegarowego mogło spowodować, że do wybuchu dojdzie jeszcze przed startem, bo częste są przypadki opóźnienia startu (do wybuchu doszło w 23 minucie lotu). Jednak zastosowanie zapalnika z czujnikiem ciśnienia, gdy ładunek został umieszczony w kabinie, byłoby bardziej skomplikowane pod względem technicznym.

Za informację o wykonawcach lub organizatorach zamachu FR wyznaczyła nagrodę w wysokości 50 mln USD. Egipskie służby zatrzymały dotąd dwie osoby, które mogły być zamieszane w przyczynienie się do tragedii sprzed blisko 3 tygodni. W katastrofie Airbusa A321 zginęły 224 osoby.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.