Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chengdu odbierają ARJ21

Lotnictwo cywilne, 30 listopada 2015

Lnie lotnicze Chengdu odebrały pierwszy seryjny samolot komunikacji regionalnej ARJ21.

Pierwszy seryjny ARJ21 przeznaczony dla linii Chengdu / Zdjęcie: Sinhua

Wczoraj Chengdu Airlines z ChRL stały się pierwszym użytkownikiem rodzimych samolotów komunikacji regionalnej ARJ21-700. Przeznaczony dla przewoźnika samolot, noszący nr seryjny MSN106, wystartował wczoraj z portu lotniczego Szanghaj-Dachang i po 2 h 48 min wylądował w macierzystym hubie Chengdu-Shuangliu. Tam powitano go tradycyjnym salutem wodnym.

Chengdu Airlines zamierzają rozpocząć loty komercyjne ARJ21 w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Samolot zostanie skierowany na trasy do Guiyang, Kumingu, Nankinu, Pekinu, Szanghaju, Wuhan i Xian. Obecnie linia ma 5 pilotów przeszkolonych na ARJ21. W styczniu rozpocznie się kurs dla kolejnych 20.

Ogółem przedsiębiorstwo Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) zebrało zamówienia na 342 AJR21-700. 30 z nich trafi do Chengdu Airlines, w ciągu następnych 5 lat. W 2016 przewoźnik ma dysponować 4 samolotami tego typu.

Prototypowy ARJ21, będący kopią MD-80, budowanego przez krótki czas na licencji w ChRL, oblatano z trzyletnim opóźnieniem, w listopadzie 2008. Samolot cały czas borykał się z problemami technicznymi.

Certyfikat Typu Civil Aviation Administration of China (CAAC, władz lotniczych ChRL) dla ARJ21 uzyskano rzutem na taśmę 30 grudnia 2014 (Certyfikat dla ARJ21, 2014-12-31). Dotychczas wyprodukowano zaledwie 6 samolotów seryjnych.

Co najgorsze dla Chińczyków, po 5 latach starań, ARJ21 nie udało się uzyskać Certyfikatu Typu FAA. Oznacza to, że najbardziej lukratywne rynki zbytu są zamknięte dla chińskiej konstrukcji, a sprzedaż ARJ21 możliwa będzie, oprócz rodzimego rynku, tylko do niektórych krajów Azji, Afryki i Ameryki Pd.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.