Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aerolease zakupi MRJ

Lotnictwo cywilne, 16 lutego 2016

Mitsubishi i Aerolease Aviation podpisały list intencyjny w sprawie zakupu japońskich samolotów komunikacji regionalnej.

Wizualizacja MRJ90 w barwach Aerolease Aviation. Pierwsze samoloty mają trafić do leasingodawcy w 2018 / Rysunek: Mitsubishi Aircraft

Podczas rozpoczętego dzisiaj Singapore Airshow przedsiębiorstwo Mitsubishi Aircraft zdobyło kolejnego klienta. Jest nim towarzystwo leasingowe Aerolease Aviation z Miami w USA. Zostało ono założone w 1986 i obecnie ma w swojej flocie ponad 40 Boeingów 757.

Amerykanie podpisali z producentem list intencyjny w sprawie zakupu 10 samolotów komunikacji regionalnej MRJ90 z opcją na 10 kolejnych. Dostawy mają rozpocząć się w 2018.

Jesteśmy pod wrażeniem nowoczesnego projektu aerodynamicznego MRJ, nowego silnika Pratt & Whitney i nowoczesnej awioniki Rockwella Collinsa, które zapewniają MRJ przewagę nad konkurencją. Przekonało nas to do wyboru japońskiego samolotu – powiedział Jep Thornton z Aerolease Aviation.

Zamówienie od Aerolease, pierwszego towarzystwa leasingowego, ma wielkie znaczenie dla MRJ. Doceniamy znaczącą rolę, jaką przedsiębiorstwa zajmujące się dzierżawieniem samolotów odgrywają w przemyśle lotniczym – dodał Hiromichi Morimoto, prezes Mitsubishi Aircraft.

W wywiadzie udzielonym tygodnikowi Flight prezes Morimoto poinformował, że pierwszy przedseryjny MRJ90 zostanie przebazowany do USA latem br. Pozwoli to na wcześniejsze rozpoczęcie prób w locie. Drugi prototyp MRJ ma zostać oblatany w maju. Trzy kolejne przedseryjne MRJ mają wykonywać pierwsze loty w dwumiesięcznych odstępach (MRJ wznowił próby w locie, 2016-02-10).

Największym wyzwaniem dla Japończyków jest zakończenie prób w locie i uzyskanie Certyfikatu Typu tak szybko, jak to możliwe – mówi Hiromichi Morimoto. – Po oblocie MRJ wiele towarzystw wyraziło zainteresowanie zakupem samolotów tej rodziny. Chcemy zdobyć zamówienia od klientów z Europy i Azji. Naszym celem jest sprzedanie 1000 samolotów. Jestem pewien, że osiągniemy nasz cel – podkreśla prezes Mitsubishi Aircraft.

Japończycy zdobyli dotychczas zamówienia na 427 MRJ, w tym 194 opcjonalnie. Najwięcej – aż 100, z opcją na kolejnych 100, zakupiły linie Skywest. Zalety MRJ oprócz Aerolease doceniły także All Nippon Airways, które nabyły 15 samolotów z opcją na 10), Trans States (50+50), Air Mandalay (6+4), Eastern (20+20) i Japan Airlines (20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra